۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

وقتی حرف زدن با تلفن زوری می شود!

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: در شرکت های مخابراتی برای کمک به مشترکین، هزینه آبونمان را کم کرده و آن ها اجازه دارند که تا یک حدی مکالمه را داشته باشند و در نهایت از این طریق امکان جبران بخشی از هزینه ها را می یابند.
کد خبر : ۳۰۸۰۴۱
صراط:داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با اجباری شدن خطوط تلفن ثابت اظهار داشت: بحث اجباری شدن خط تلفن ثابت اصطلاح غلطی است که این روزها به کار برده می شود.

وی افزود: زمانی که خط تلفنی به مشترکی داده می شود باید مبلغی به عنوان هزینه نگهداری به صاحب آن خط یا اپراتور پرداخت شود که این عمل را در دنیا آبونمان می نامند و متأسفانه برخی رسانه ها این نام را به کار برده اند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: امروزه یک خط تلفن در کشورهای مختلف برای اپراتورها هزینه های متفاوتی دارد به عنوان مثال در کشور ما نگهداری یک خط تلفن برای اپراتور بین 5 تا 8 هزار تومان در ماه هزینه دارد.

زارعیان تصریح کرد: معمولاً بخشی از هزینه ها را اپراتورها می پردازند و بخش دیگری را مشترکین تلفن پرداخت می کنند که تحت عنوان آبونمان نامیده می شود.

وی افزود: در شرکت های مخابراتی برای اینکه به مشترک کمک کنند، هزینه آبونمان را کم کرده و این اجازه را دارند که تا یک حدی مکالمه را داشته باشند و در نهایت از این طریق  امکان جبران بخشی از هزینه ها را می یابند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در رابطه با ابلاغ مصوبه ای در رابطه با اجباری شدن تلفن ثابت گفت: تا کنون مصوبه ای به شرکت مخابرات ایران مبنی بر اجباری شدن خط تلفن ثابت ابلاغ نشده است و طرحی که در واقع مطرح شده ، قرار است، بعد از طی مراحل قانونی به وسیله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ما ابلاغ شود .

زارعیان درباره زمان و تاریخ ابلاغ این طرح تصریح کرد: از زمان و تاریخ دقیق اجرای این طرح تا کنون به شرکت مخابرات ایران اطلاعی داده نشده است.

گفتنی است، در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز ردیفی به "حداقل مکالمه" اختصاص یافته است که بر اساس آن مشترکان شهری و روستایی باید به ترتیب حداقل 330 و 200 دقیقه مکالمه در هر دوره صورتحساب خود داشته باشند.

در واقع از این پس مشترکان تلفن ثابت، صورتحساب صفر نخواهند داشت و در صورت عدم استفاده از خطوط تلفن ثابت خود در طول دوره صورتحساب ، باید هزینه‌ای را به مخابرات پرداخت کنند.

بر اساس این ردیف درآمد مخابرات تضمین و از محل نگهداری خطوط بلا استفاده است،

در نتیجه اگر این ردیف به تصویب دولت برسد، باید مشترکان شهری و روستایی در صورت عدم مکالمه در طول دوره صورتحساب نیز به اندازه 330 دقیقه(1485 تومان) و 200 دقیقه(900 تومان) پالس شهری هزینه را پرداخت کنند؛ و در صورتی که بیش از این مقدار هم با تلفن ثابت صحبت کنند باید هزینه مربوط به پالس را بابت هر دقیقه بپردازند.