۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶

وقوع سه آتش سوزی در جنگلهای بویراحمد

آتش سوزی مراتع و جنگل های کوه نیر از توابع شهرستان بویراحمد برای دومین بار مهار شد.
کد خبر : ۳۰۸۰۵۳
صراط:آتش سوزی مراتع و جنگل های کوه نیر از توابع شهرستان بویراحمد برای دومین بار مهار شد.

عزت الله بهشتی فر، مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با ایسنا گفت: این آتش سوزی که دیشب رخ داد به دلیل سخت گذر بودن این منطقه مهار آن با دشواری های زیادی مواجه شد که با تلاش نیروهای ستاد بحران و مشارکت مردم این شهرستان پس از گذشت هشت ساعت مهار شد.

وی در خصوص میزان خسارات وارده افزود: میزان خسارات وارده به درختان جنگلی این منطقه شامل بلوط، بنه و زالزالک هنوز مشخص نیست.

همچنین سرهنگ محمد رحیم برزمند، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویارحمد نیز گفت: طی روز هشتم تیر ماه دو فقره اتش سوزی در مناطق انجیر سیاه لوداب و سپیدار مرکزی شهرستان بویراحمد رخ  داد.

وی افزود: آتش سوزی انجیر سیاه در بخش لوداب ساعت 18 شروع و ساعت 21 مهار شد که در این اتش سوزی 4148 متر مربع از جنگلها و مراتع منطقه طعمه حریق شد.

برزمند بیان کرد: آتش سوزی سپیدار مرکزی در شهرستان بویراحمد نیز ساعت 15 شروع شد که در ساعت 15 و 30 دقیقه مهار و خاموش شد و در این آتش سوزی 741متر مربع مرتع و چنگل طعمه حریق شد.

در آتش سوزی هفته گذشته کوه نیر بیش از 36 هکتار از درختان جنگلی شامل بلوط،  بنه، زالزالک و ارژن طمعه حریق شد. کوه نیر با وسعتی افزون بر 70 هزار هکتار و ارتفاع سه هزار و 400 متر در 110 کیلومتری شمال غرب یاسوج واقع شده است.

طی سال گذشته در مجموع ۷۵ فقره آتش سوزی در جنگلهای استان، 1296 هكتار از جنگل ها و مراتع استان را طعمه حریق کرد.

استان کهگیلویه و بویر احمد دارای بیش از 870 هزار هکتار جنگل و بیش از 550 هزار هکتار مرتع است و 87 درصد این استان را جنگل و مرتع تشکیل می دهد. 20 درصد جنگلهای زاگرس در این استان واقع است.