۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

طرح ضد ایرانی جدید در مجلس آمریکا +سند

عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به منظور جلوگیری از مراودات مالی مستقیم یا غیرمستقیم ایران با بانک صادرات و واردات آمریکا تسلیم کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان کرد.
کد خبر : ۳۰۸۱۵۳
صراط: عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به منظور جلوگیری از مراودات مالی مستقیم یا غیرمستقیم ایران با بانک صادرات و واردات آمریکا تسلیم کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان کرد.

به گزارش تسنیم، پیتر روسکام، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه طرحی را به منظور جلوگیری از مراودات مالی مستقیم یا غیرمستقیم ایران با بانک  صادرات و واردات آمریکا، تسلیم کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان کرد.

این طرح که با عنوان پیشنهادی «قانون عدم تامین مالی ایران توسط بانک صادرات و واردات» ارائه شده، باید به تصویب سنا و مجلس نمایندگان آمریکا برسد.

بر اساس این طرح قرار است بندی به قانون 1945 بانک صادرات و واردات آمریکا اضافه شود که بر اساس آن «این بانک نمی تواند در تضمین، بیمه یا تمدید اعتبار یک معامله مشارکت داشته باشد در صورتی که آن معامله  مربوط به هر موجودیتی باشد که در حال همکاری تجاری یا ارائه خدمات اعتباری یا تضمینی به  موجودیت دیگری باشد که درگیر معامله ای مرتبط با دولت ایران یا هر موجودیت ایجاد شده به موجب قانون ایران یا فعال در ایران باشد.»

بانک صادرات و واردات آمریکا از سوی دولت آمریکا به عنوان بانک مسئول تسویه مالی مبادلات تجاری مجاز با ایران انتخاب شده است. دولت آمریکا در توافق هسته ای متعهد شده است مانع صادرات فرش، پسته و خاویار ایران به آمریکا نشود.

طرح ضد ایرانی جدید در مجلس آمریکا +سند
برچسب ها: مجلس آمریکا صراط