۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

پوشاندن نقشه فلسطین از ترس بان‌کی‌مون! +عکس

نقشه فلسطین در یکی از مدرسه های آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی در غزه، از ترس تحت فشار قرار گرفتن بان کی مون، هنگام صحبت های او با پارچۀ سفید پوشانده شد.
کد خبر : ۳۰۸۲۰۷
صراط: نقشه فلسطین در یکی از مدرسه های آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی در غزه، از ترس تحت فشار قرار گرفتن بان کی مون، هنگام صحبت های او با پارچۀ سفید پوشانده شد.

به گزارش العالم، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، قرار بود روز سه شنبۀ گذشته، در مدرسۀ ابتدایی "الزیتون" واقع در "تل الهوا" در غرب غزه، حضور یابد و به سئوالات خبرنگاران پاسخ دهد.

پوشاندن نقشه فلسطین از ترس بان‌کی‌مون! +عکس

پوشاندن نقشه فلسطین از ترس بان‌کی‌مون! +عکس

به نوشته پایگاه "هافینتگون پست" تنها چند ساعت پیش از برگزاری این کنفرانس مطبوعاتی، به منظور جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن بان کی مون به سبب وجود نقشۀ فلسطین در محل سخنرانی او، این نقشه توسط یکی از کارمندان مدرسه با پارچه ای سفید پوشانده شد.

بان کی مون، چندی پیش، به سبب تحت فشار قرار گرفتن، ناچار شد با کشتار کودکان یمنی کنار بیاید تا عربستان کمک های مالی خود به سازمان ملل را قطع نکند، شاید به همین دلیل است که مسئولان مدرسه الزیتون که تحت حمایت آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی "آنروا" وابسته به سازمان ملل است، تصمیم گرفتند کاری کنند که بان کی مون، مجبور نشود این بار کودکان غزه را به "اسرائیل" بفروشد.

در پی انتشار عکس پوشانده شدن نقشه فلسطین، کاربران شبکه های اجتماعی با ایجاد هشتگی تحت عنوان "چرا نقشه را پوشاندند؟" به این اقدام، اعتراض کردند.