۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰

گزارش مفصل AFC از عملکرد دایی

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در نگاهی کامل به جام ملت‌های قاره کهن در سال 1996 عملکرد و کارنامه علی دایی را شگفت‌انگیز خواند.
کد خبر : ۳۰۸۲۲۳
صراط: سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در نگاهی کامل به جام ملت‌های قاره کهن در سال 1996 عملکرد و کارنامه علی دایی را تکرار نشدنی خواند.

به گزارش فارس، گزارش AFC با عنوان نقاط عطف و لحظه‌های فراموش نشدنی دایی در جام ملتهای 1996 آغاز می‌شود و در ادامه پیروزی تاریخی ایران مقابل کره جنوبی و درخشش علی دایی و 23 دقیقه طوفانی شاگردان مایلی کهن مقابل چشم بادامی‌ها که به حضور و صعود به یک چهارم نهایی منجرمی شود به چشم می‌خورد.

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه نوشت: گلزن قهار ایرانی در سال 2007 بیست و هفت سال داشت و 6 ماه بعد 22 گل ملی به ثمر رساند و در عنوانی منحصر به فرد در تاریخ فوتبال آسیا رکورد برترین گلزن ملی را به خود اختصاص داد.همچنین این بازیکن بایرن مونیخ این شانس را داشت در کنار ستارگانی همچون باقری، مهدوی‌کیا و عزیزی عنوان برترین گلزن مرحله مقدماتی جام جهانی را با زدن 12 گل به خود اختصاص دهد تا با رکوردی دیگر جاودانه شود.

گلزنی مقابل عربستان، عراق، تایلند و درخشش مقابل تیم های آسیایی هم بخشی از این گزارش را به خود اختصاص داده است.

در قلب گزارش به لحظه نگاری دیدار به یاد ماندنی و گل‌های سرنوشت ساز و فراموش نشدنی ایران مقابل کره‌جنوبی در دیداری که علی دایی 4 گل در یک بازی به ثمر رساند و یک تنه یک تیم بود، آمده است.

در ادامه گزارش به مصاف ایران با عربستان در نیمه نهایی اشاره شده که این دیدار در وقت قانونی و اضافه با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت و عربستان در ضربات پنالتی ایران را شکست داد.

در پایان جام ملت‌ها علی دایی با 8 گل زده به عنوان آقای گل و خداداد عزیزی بهترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد.

در انتها افتخارات و عملکرد تکرار نشدنی دایی و نقش مهم او در فوتبال آسیا دیده می شود.