۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

کدام عکس‌ها از حادثه ایرباس ایرانی منتشر نشد؟

فردا صبح خودم را به جزیره هنگام رسانده، قایقی کرایه کرده و خود را به محل حادثه رساندم. تازه با اجساد شهدا روبه‌رو شده و عمق فاجعه را پی بردم. عکس‌های که از واقعه گرفتم مسولان روزنامه وقت را به این نتیجه رساند که منتشر نشود.
کد خبر : ۳۰۸۲۷۸

صراط: سید حسین هاشمی عکاس جنگ در گفت‌وگو با فارس در مورد حادثه هواپیمای ایرباس گفت: دوازدهم تیرماه 1367 شمسی خبر به من رسید که هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره "هنگام" مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

وی افزود: من بعد از اینکه صحت و سقم خبر تایید شد با یک گروه نظامی عازم بند‌رعباس شدم و بعد با قایق کوچک به نزدیک جزیره هنگام رسیدیم و چون غروب شد و نور برای عکاسی مناسب نبود برگشم و از اجسادی که منتقل به سرد‌خانه شد عکاسی کردم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فردا صبح خودم را به جزیره هنگام رساندم و قایقی کرایه کردم و خود را به محل حادثه رساندم تازه با اجساد شهدا روبه‌رو شدم عمق فاجعه را پی بردم عکس‌های که از واقعه گرفتم مسولان روزنامه وقت را به این نتیجه رساند که منتشر نشود و اگر منتشر می‌شد جهانیان بهتر عمق فاجعه را درک می‌کردند.