۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

سرنوشت 57 هزار جسد تشریح شده در پزشکی قانونی

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور از معاینه تعداد 57 هزار و 635 مورد جسد که از طریق مراجع قضایی به تالارهای تشریح پزشکی قانونی در کل کشور معرفی شده است، خبرداد.
کد خبر : ۳۰۸۲۹۳
صراط: معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور از معاینه تعداد 57 هزار و 635 مورد جسد که از طریق مراجع قضایی به تالارهای تشریح پزشکی قانونی در کل کشور معرفی شده است، خبرداد.

به گزارش میزان، دکتر مهدوی معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به عملکرد این سازمان در بخش تشریح اظهار کرد: در بخش تشریح، تعداد 57 هزار و 635 مورد جسد که از طریق مراجع قضایی به تالارهای تشریح پزشکی قانونی درکل کشور ارجاع شده،معاینه شده‌اند.
 
وی افزود: از این تعداد 28 هزار و 751 مورد بدون کالبدگشایی و 28 هزار و 884 مورد با کالبد گشایی مورد معاینه و بررسی قرار گرفته‌اند.
 
معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه بیان کرد: از موارد کالبد گشایی شده 14 هزار و 165 مورد در همان مرحله اتمام کالبد گشایی تعیین علت فوت شده است و از 14 هزار و 719 مورد نمونه جهت انجام آزمایش‌های لازم برداشته شده که علت فوت پس از وصول نتایج آزمایش اعلام شده است.