۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
لاریجانی:

تخلف مشهود است/ چند طرح درباه حقوق‌های نجومی در مجلس بررسی می‌شوند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مساله حقوق‌های نامتعارف تخلف از قانون، سوء استفاده از قانون و غفلت از قانون در بخش‌های اجرایی و دستگاه‌های نظارتی مشهود است.
کد خبر : ۳۰۸۹۲۶
صراط: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مساله حقوق‌های نامتعارف تخلف از قانون، سوء استفاده از قانون و غفلت از قانون در بخش‌های اجرایی و دستگاه‌های نظارتی مشهود است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی پس از گزارش رئیس مرکز پژوهش‌ها در خصوص حقوق‌های نامتعارف با رد فقدان قانون در حوزه حقوق و مزایا و دستمزدها گفت: تخلف از قانون، سوء استفاده از قانون و اهمال در اجرای قانون در مساله‌ حقوق‌های نامتعارف کاملا مشهود است.

وی ابراز امیدواری کرد: اقدامات مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور پایه‌ی خوبی برای علاج مساله حقوق و مزایا در بخش‌های دولتی و غیر دولتی باشد.

لاریجانی متذکر شد : در هیات وزیران گفتم موضوع‌  حقوق‌های نامتعارف با هر انگیزه‌ای که مطرح شده باشد فرصت خوبی است تا این ضایعه به صورت ریشه‌ای رفع شود و باید از این مساله استقبال کرد.

لاریجانی علاج حقوق‌های نامتعارف را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید جلوی سوء استفاده از قانون و غفلت از آن گرفته شود. وقتی درد را متوجه شده‌ایم باید برای تسکین آن راه حل داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌ مرکز پژوهش‌ها در گزارش خود پیشنهاداتی را مطرح کرده است که در قالب طرح، هفته آینده در مجلس اعلام  وصول خواهد شد و سپس این طرح سیر قانونی خود را در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون اصل 90 طی خواهد کرد و این کمیسیون‌ها باید کار را از نظر حقوقی و قانونی دنبال کنند.