۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

پیگیری ماجرای «فریدون» در کمیسیون اصل ۹۰

نماینده مردم ورامین با اشاره به تحرکات برادر رئیس جمهور در حاشیه دولت، گفت: لابی‌گری‌ دستیار ارشد رئیس جمهور چهره دولت را مخدوش کرده است.
کد خبر : ۳۰۹۲۰۰
پیگیری ماجرای «فریدون» در کمیسیون اصل ۹۰
صراط: سید حسین نقوی حسینی  نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر لابی‌گری حسین فریدون برادر و دستیار رئیس‌جمهور در انتصاب مدیران عامل میلیاردی بانک‌ها، اظهار کرد: براساس اخبار رسیده  آقای فریدون در انتصاب مدیران عامل بانکها اختیاراتی داشته و با لابی‌گری آنها را درجایگاه مدیرعاملی می‌نشانده است.

نقوی حسینی تصریح کرد: وی با این لابی‌گری موجب سوظن‌ها شده و چهره دولت را مخدوش کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اقدامات مجلس برای برخورد با این‌گونه لابی‌گریها و تخلفات، گفت: خانه ملت مسؤلیت این موضوع را بر عهده کمیسیون اصل 90 گذاشته و این کمیسیون در نظر دارد تا همه ابعاد مسئله را بررسی و نتیجه را برای مردم بازگو کند.

نماینده مردم ورامین درمجلس افزود: انتصاب مدیرعامل بانک رفاه براساس پیشنهاد آقای فریدون از نوع فشار بود که بایدوی پاسخگویی عمل خود باشد.

چندی پیش نیز علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در نشست خبری  خود با بیان "هم‌اکنون در کشور با 2 مشکل عمده مواجه هستیم که یکی «لابی‌گری» و دیگری «پورسانت‌گیری» است"، اظهار کرد:رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد با فیشهای نجومی برخورد کند، باید به اخوی محترمش برسد، اظهار کرد: شیوه‌ای طراحی کرده‌اند که در آن ثروتهای افسانه‌ای نامشروع کسب می‌کنند. بانکهایی که مسئولانش عوض شده‌اند، شعبات خارجی‌شان به این مدیران تسهیلات ارزی می‌دهند. آنها تسهیلات ارزی را به داخل کشور می‌آورند و افراد مرتبط با «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور تسهیلات را می‌گیرند.

زاکانی با نام بردن از افرادی به‌نامهای «مالامیر» و «دانیال‌زاده‌»، گفت: این افراد بدهکار بانکی هستند و بانک ملت با فشار «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور 400 میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به آنها داده و صرافیها این پولها را تبدیل و پول گرفته شده را در بانک ملت با سود 24 درصد سپرده‌گذاری کردند.