۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

تلفات بازی مجازی «پوکمون‌گو»! +تصاویر

راه رفتن روی اتومبیل‌ها، ریل قطار و اتوبان‌ها در پی ردپاهایی که شما را در جستجوی هیولاهای «پوکمون» به دنبال خود می‌کشاند.
کد خبر : ۳۱۰۵۶۴
صراط: هنوز یک هفته از عرضه بازی ویدئویی «پوکمون‌گو»(Pokemon Go) توسط یکی از شرکت‌های چندملیتی گوگل که بازی نیمه واقعی و نیمه مجازی است نگذشته که چند کاربر دچار حادثه شده‌اند.

به گزارش تسنیم، سقوط از ارتفاع، راه رفتن روی اتومبیل‌ها، ریل قطار و اتوبان‌ها در پی ردپاهایی که شما را در جستجوی هیولاهای «پوکمون» به دنبال خود می‌کشاند.

بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندت، هنوز یک هفته از عرضه بازی «پوکمون‌گو»(Pokemon Go) نگذشته که حوادث ناگواری برای کابران این بازی رخ داده است.

این بازی که توسط شرکت آمریکایی بازی‌های ویدئویی «نیانتیک»(Niantic) طراحی شده، یکی از شرکتهای زیرمجموعه گوگل است که در زمینه توسعه نرم‌ افزارهای کامپیوتری فعال است و در شهر «سان فرانسیسکو» در ایالت کالیفرنیا مستقر است.

این بازی که «نیانتیک»(Niantic) آنرا با همکاری شرکت چندملیتی «نینتندو»(Nintendo) مستقر در ژاپن و برای گوشی‌های تلفن همراه طراحی کرده است، دنیای واقعی و مجازی را با یکدیگر ترکیب می‌کند.


«پوکمون‌گو» در حال حاضر بطور عمده در  آمریکا، نیوزلند، آلمان و انگلیس در دسترس علاقمندان است و از آنجا که تقاضا برای انجام آن بسیار بالا و خارج از ظرفیت سرورها بوده، توزیع «پوکمون گو» موقتا در دیگر کشورهای جهان متوقف شده است.

با عرضه این بازی، تنها در عرض چند روز ارزش بورسی شرکت «نینتندو»، از 17 میلیارد دلار به 28 میلیارد دلار رسیده است و ارزش سهام این کمپانی طی روزهای اخیر در بازار بورس توکیو، 13 درصد افزایش یافت.

با اینکه این بازی هنوز در ایران شناخته شده نیست اما اگر در خیابان‌ها و پیاده‌روها و پارک‌ها، پشت‌بام‌ها و حتی روی ریل قطار و وسط اتوبان‌ها با افرادی مواجه شدید که دست به حرکات عجیب و غریب و دیوانه‌وار می‌زنند تعجب نکنید؛ آنها به دنبال شکار هیولاهای «پوکمون‌» هستند.

پیش‌بینی کرده‌اند تعداد کاربران فعال Pokemon GO از کاربران توییتر بیشتر شود؛ این بازی، تنها دو روز پس از عرضه‌اش در ایالات متحده، بر روی 5.16 درصد تمام دستگاه‌های اندرویدی این کشور نصب شده بود و توانست به صدر جدول بازی‌های محبوب اپ‌استور شرکت اپل برسد.

ارزش سهام «نینتندو» به بالاترین مقدار خود از سال 1983 تاکنون رسیده است و تقاضا برای بازی کردن آن‌قدر زیاد است که سرورها جواب نمی‌دهند؛ با این حال محبوبیت زیاد این بازی کاری کرده است تا یکی از مسوولان رده‌‌بالای شرکت «آمازون» به «نینتندو» پیشنهاد دهد که از سرورهای شرکتشان استفاده کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌«پوکمون» چیست؟
ایده‌ اصلی بازی از علاقه‌ خالق این مجموعه بازی‌ها به «جمع‌کردن حشرات» گرفته شده است؛ در این بازی‌ها، هیولاهای «پوکمون» را پیدا و جمع می‌کنید، تمرین می‌دهید و در نهایت آن‌ها را به جان یکدیگر می‌اندازید.

تنها چند روز پس از ورود به بازار پوکمن در آمریکا حدود 10 میلیون نفر کاربر با این اپلیکیشن بازی می‌کنند؛ اپلیکیشن رایگان «پوکمن» روی تلفنهای همراه با سیستم‌های عامل اندروئید و یا آی‌او‌اس میتواند نصب شود.

در بازی‌های اصلی پوکمون، یک دنیای بزرگ در مقابل‌تان است. ماجراجویی‌تان را در این بازی‌ها، با یک شخصیت و یک پوکمون آغاز می‌کنید و هدف اصلی بازی هم، پیدا کردن تمام پوکمون‌ها است.

این بازی‌ها داستانی هم دارند و در آن، شخصیت‌های مختلفی می‌بینید و پوکمون‌ها را رودرروی یکدیگر قرار می‌دهید؛«نینتندو» از این بازی تحت عنوان «یک ماجراجویی در دنیای واقعی» توصیف کرده است.

 این بازی موبایلی از قابلیت GPS گوشی و دوربین آن استفاده می‌کند تا مکانی که در آن هستید را تبدیل به یک نقشه‌ی بازی پوکمون کند. مثل بازی‌های پوکمون، خودتان باید در دنیا، اما این بار دنیای واقعی، بگردید و پوکمون پیدا کنید. حال ممکن است این «پوکمون» در پیاده‌رو یا پارک باشد یا روی پشت‌بام و یا وسط اتوبان!

بازی به شما دستور می‌دهد که در فاصله‌ دور یا نزدیک شما، «پوکمون» قرار دارد؛ اینجاست که بازی برای شما آغاز می‌شود و شما باید بروید و آن «پوکمون» را پیدا کنید. فواصل بازی با استفاده از یک ردپا مشخص شده است.

این بازی که روز 6 ماه ژوئیه جاری یعنی روز چهارشنبه(16 تیر ماه) روانه بازار شد، در اولین هفته عرضه به بازار توانست محبوبیت بسیار بالایی به دست آورد و شمار کاربران این بازی در آمریکا، نیوزلند و آلمان به 21 میلیون نفر رسید و ارزش سهام شرکت «نینتندو» در بورس توکیو در روز پنج شنبه 16.8 درصد افزایش یابد.

میزان دریافت این اپلیکیشن از طریق دانلود، تا‌کنون بیش از دانلود اپلیکیشن‌هایی همچون تیندر، اسنپ چت، واتس‌آپ یا فیسبوک مسنجر بوده است.

با این حال «پوکمون‌گو» ایرادات اساسی و امنیتی فراوانی دارد و برخی از آن با عنوان «بازی جاسوسی» یاد می‌کنند.

این بازی می‌تواند به بخشی از حساب کاربری شما در گوگل دسترسی داشته باشد؛ روشن ماندن جی‌پی‌اس گوشی همراه شما آن‌هم در حالی که دوربین  گوشی نیز روشن است به راحتی امکان ردیابی و شناسایی و اینکه کجا هستید و به چه کاری مشغولید را فراهم می‌کند.

معضل دیگر این بازی که خطرات جانی برای کاربرانش فراهم کرده مخفیگاه‌های «پوکمون‌ها» است؛ در مواردی این مخفیگاه‌ها روی خط ریل راه‌آهن، وسط اتوبان، روی پشت‌بام بوده که چندین نفر در پی یافتن این هیولاها به شدت زخمی شده‌اند.

روز چهارشنبه هفته اخیر سه کودک 2،4 و 6 ساله در ایالت میشیگان آمریکا در جستجوی هیولای نزدیک خانه 24 ساعت ناپدید شده بودند.

در مورد جدید که امروز (جمعه) در سن‌دیگو آمریکا رخ داد، دو مرد که به دنبال رد پای «پوکمون» از فنس یک محوطه بالا رفته بودند یکی از ارتفاع 50 فوتی (15.5) متری و دیگری از ارتفاع 90 فوتی (27 متری) سقوط کردند و در حال حاضر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

بعد از انتشار این بازی تعداد اتومبیل‌هایی که چراغ قرمز را در شهرهای آمریکا رد کرده‌اند چند برابر شده و در یک حادثه یک مرد 28 ساله خودرواش را به یک درخت کوبید.

حوادث رخ‌داده در طول یک هفته که این بازی تنها در برخی از کشورهای دنیا عرضه شده این هشدار را در پی دارد که به دنبال عرضه جهانی این بازی احتمال رخ دادن حوادث ناگوار دیگری از این دست و حتی خطر مرگ کاربران را تهدید کند.