۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
جلسه یک ساعته کنار صندلی عارف

معامله اصلاح‌طلبان بر سر وزیر کار؟/ گرفتن یک سمت در ازای انصراف از استیضاح!

ربیعی همان کسی است که پس از انتخابات 88 و در مصاحبه جنجالی میرحسین موسوی قبل از اعلام نتایج، او را همراهی کرد. این سابقه باعث شده که اصلاح طلبان در سه سال گذشته کمتر به نقد او بپردازند؛ چراکه آن را نوعی تف سربالا می‌دانند.
کد خبر : ۳۱۱۳۸۳
گروه سیاسی صراط - شواهد حاکی از آن است که محمدعلی وکیلی که سرسخت ترین عضو فراکسیون امید برای استیضاح وزیر کار بود و تحت هیچ شرایطی از موضع خود کوتاه نمی آمد، از پیگیری این ماجرا منصرف شده است.

به گزارش صراط، وکیلی که همزمان برای حضور در هیات نظارت بر مطبوعات تلاش می کرد رقیبی به نام محمداسماعیل سعیدی، نماینده اصولگرای تبریز دارد که در رای گیری کمیسیون فرهنگی مجلس از او پیش افتاده اما سعیدی حاضر به انصراف نشده است.

به این ترتیب، نتیجه رقابت این دو احتمالا در صحن علنی مجلس و توسط آرای تمام نمایندگان مشخص خواهد شد. در این میان، اصرار وکیلی بر پیگیری طرح استیضاح علی ربیعی وزیر کار، وضعیت حمایت تمامی اعضای فراکسیون امید از او را کمی پیچیده تر کرده بود.

ربیعی وزیر کار همان کسی است که پس از انتخابات 88 و در مصاحبه جنجالی میرحسین موسوی قبل از اعلام نتایج انتخابات، او را همراهی کرد و به همین دلیل یکی از 6 وزیری بود که سرنوشت رای اعتماد مجلس نهم به آنها در هاله ای از ابهام قرار داشت و سرانجام با اختلاف کمی رای اعتماد گرفت.

این سابقه ربیعی باعث شده است که اصلاح طلبان در سه سال گذشته کمتر به نقد او بپردازند؛ چراکه آن را نوعی تف سربالا می دانند. با این وجود اصرار وکیلی برای استیضاح ربیعی، و همزمان تمایل وافر او به حضور در هیات نظارت در مطبوعات که به  رای مجلس نیاز دارد، مقدمات این معامله را فراهم کرد.

معامله اصلاح‌طلبان بر سر وزیر کار؟/ گرفتن یک سمت در ازای انصراف از استیضاح!

خبرگزاری ایلنا متعلق به خانه کارگر به دبیرکلی علیرضا محجوب و از حامیان علی ربیعی گزارش داده است که "وکیلی که به دلیل اختلاف‌های این مدت با فراکسیون امید در موضوع استیضاح ربیعی، حدود یک‌ساعت از نشست علنی روزیکشنبه را کنار صندلی عارف، به رایزنی برای جلب نظر فراکسیون جهت حمایت از او در مبارزه تن به تن با سعیدی گذارند، به خوبی می‌داند برای رسیدن به این سمت، باید بیش از این تلاش کند. این درحالی است که به گفته برخی از نمایندگانی که در آن یک‌ساعت شاهد رایزنی‌های وکیلی بودند، عارف و برخی دیگر از اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید نسبت به عملکرد او گلایه‌هایی داشته‌اند؛ گلایه‌هایی که بخش قابل‌توجهی از زمان نشست روز یکشنبه شورای مرکزی فراکسیون امید را نیز به خود اختصاص داد و خروجی آن، تاکید فراکسیون بر پرهیز از تک‌روی و کار غیرتشکیلاتی از سوی اعضا بود!"

حالا با این جلسه عارف و وکیلی، به نظر می رسد در روزهای آتی هم وکیلی از پیگیری استیضاح ربیعی منصرف شود و هم فراکسیون امید آرای خود را به نام او بنویسد. با این وجود اگر به هر دلیلی، وکیلی به هیات نظارت بر مطبوعات راه پیدا نکند معلوم نیست موضع او درباره استیضاح ربیعی چه خواهد شد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
۲۲
۱۰
تف سر بالا کسی بود که تو سال 88 ازش حمایت کردید اما به یه سال نکشید که فهمیدید چه شکری خوردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شکر چیه ....... خوردن داداش
سبحان شاهمرادی اصولگرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
۵
۳
اصلاحطلبی عین انحراف است
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
۳
۴
واقعا که دولت قبل تف نبود حیف تف حناق شد تو گلو شما اصولگرا ها
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۱۴ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
۴
۱
تف سر بالا انحرافی خواندن کسی بود که خودتان آوردید و خودتان بردید