۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

قاتل ستایش: مست بودم/ از تعرض چیزی به خاطر ندارم

کد خبر : ۳۱۱۳۸۹
صراط: قاتل ستایش در جلسه تحقیق که در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی خازنی برگزار شد، منکر ارتکاب به تعرض شد و در آن گفت: «من آن روز سیاه مست بودم و فقط یادم می‌آید که ستایش در خانه ما بازی می‌کرد.

به گزارش اعتماد، وی گفت: یادم می‌آید که به پشت بام رفته بودم و سیگار کشیدم اما از تعرض چیزی به خاطر ندارم.» برگزاری جلسه تحقیق از متهم درباره جرم تعرض در حالی است که پیش از این، پدر و مادر ستایش خواستار قصاص متهم شده و گفته‌اند که «خواهرهای متهم را برای صحبت درباره رضایت، به خانه‌شان راه نداده‌اند.» پدر متهم نیز گفته است که برای صحبت با اولیای دم اقدام کرده‌اند اما‌ آنها به جرم ایجاد مزاحمت به پلیس شکایت کرده‌اند. جلسه رسمی رسیدگی به پرونده در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد.

«ستایش» نام دختر شش ساله افغان است که به دست پسری ١٧ ساله در ورامین مورد تعرض قرار گرفت، به قتل رسید و جسدش با اسید تخریب شد. نام او از ٢٢ فروردین امسال با پرونده‌ای خشونت‌آمیز گره خورد. در این روز قاتل او را به اتاقش در طبقه دوم خانه‌شان کشاند و پس از تعرض و قتل، جسدش را در یک جعبه موسیقی گذاشت و رویش اسید ریخت تا از بین برود. متهم پس از آنکه موضوع را به یکی از دوستانش اطلاع داد، لو رفت. او در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و گفت: «آن روز ستایش برای بازی با خواهرزاده‌ام به خانه ما آمده بود. وقتی خواهر و خواهرزاده‌ام رفتند، ستایش در خانه تنها ماند. من مشروب خورده بودم و مست بودم.

سراغش رفتم و او را مورد آزار و اذیت قرار دادم. پس از آن با چاقو او را کشتم و جسدش را در یک جعبه موسیقی گذاشتم و رویش اسید پاشیدم تا از بین برود اما این اتفاق نیفتاد.» او پس از ناکامی در از بین بردن جسد، با بهانه خراب بودن کولر اتاق، یکی از دوستانش را به محل کشاند اما او با دیدن جسد، موضوع را برای پدرش تعریف کرد و سرانجام، یک روز پس از حادثه، پدر متهم با اطلاع از ماجرا، پسرش را به پلیس ورامین تحویل داد.