۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

ماجرای توهین به مجری مسلمان بریتانیا +عکس

پس از آنکه روزنامه «The Sun» انگلیس در مقاله ای به حجاب اسلامی مجری شبکه چهار این کشور اهانت کرد و آن را به عنوان نماد افراط گرایی معرفی نمود، کاربران فضای مجازی پاسخ های محکمی به این اهانت دادند تا جایی که این روزنامه مجبور به حذف این مقاله از شماره خود شد.
کد خبر : ۳۱۱۴۶۱
صراط: روزنامه «The Sun» انگلیس زیر فشار کاربران فضای مجازی مجبور به حذف مقاله توهین آمیز نسبت به حجاب اسلامی بریتانیا شد.

به گزارش ابنا، پس از گذشت چند روز از حادثه تروریستی شهر "نیس" فرانسه، روزنامه انگلیسی The Sun در مقاله ای به حجاب اسلامی مجری مسلمان شبکه چهار بریتانیا توهین کرد.

این مقاله به محض انتشار در فضای مجازی و قرار گرفتن بر روی گیشه روزنامه فروشی ها، واکنش های تند و قاطعی را از سوی مخاطبان فضای مجازی به دنبال داشت.

در این مقاله به حجاب اسلامی «فاطمه منجی» مجری شبکه چهار تلوزیون رسمی انگلستان توهین و حجاب نماد افراطگرایی عنوان شده بود.

در این نوشته توهین آمیز از مسئولین شبکه چهار انگلستان سوال شده بود که چرا پس از حمله تروریستی شهر نیس که توسط یک مسلمان صورت گرفته است، این شبکه از مجری مسلمانی استفاده کرده که حجاب اسلامی بر سر داشته است؟

این مقاله، حجاب را نشانه بردگی زنان برای مردان مسلمان دانسته و در نهایت اسلام را دین حامی خشونت معرفی کرد.

بلافاصله پس از انتشار این مقاله، کاربران فضای مجازی با انتشار توییت هایی به پاسخ توهین روزنامه انگلیسی پرداختند و استفاده شبکه چهار تلوزیون بریتانیا از این مجری محجبه را، به دلیل قابلیت ها و توانایی های بالای این مجری عنوان کردند.

افراد دیگر نیز در پاسخ های خود بر عدم ارتباط بین حجاب و بردگی زنان تاکید کرده و این نوع تحلیل را نگاهی افراطی و نژادپرستانه به دین مبین اسلام دانستند.

شایان ذکر است در سال های اخیر و با افزایش فعالیت های اسلام هراسانه ی رسانه ها و سیاستمداران غربی، خشونت علیه مسلمانان بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی رشد چشمگیری یافته است به طوری که در انگلیس، رفتار های خشونت آمیز علیه مسلمانان در سال ۲۰۱۵ میلادی نسبت به مقدار مشابه در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۳۲۶ درصد افزایش یافت و به رقمی بالغ بر ۴۳۷ مورد در سال رسید.

ماجرای توهین به مجری مسلمان بریتانیا +عکس