۰۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۹

وضعیت هوا در روز "سيزده بدر "

کد خبر : ۳۱۱۹
كارشناس سازمان هواشناسي كشور وضعيت آسمان تهران را در روز 13 فروردين، صاف و در بعضي از ساعات همراه با وزش باد پيش‌بيني كرد.

رضازاده در گفت‌وگو با فارس درباره وضعيت جوي تهران در روز 13 فروردين كه روز طبيعت نامگذاري شده است و عموم مردم نيز در اين روز خارج از منزل و محيط كارشان هستند، گفت: طبق پيش‌بيني‌ها آسمان تهران روز 13 فروردين صاف خواهد بود.

وي ادامه داد: براي ساير نقاط كشور نيز با توجه به ورود سامانه بارشي جديدي از روز سه‌شنبه به شمال غرب كشور بايد به روز 13 فروردين نزديك‌تر شد تا بتوان پيش‌بيني دقيق‌تري داشت.

اين كارشناس سازمان هواشناسي كشور با اشاره به بررسي آخرين داده‌هاي هواشناسي نيز از نفوذ سانه بارشي جديدي از فردا از سمت شمال غرب كشور خبر داد و گفت: اين سامانه سبب بروز رگبار، باران، وزش باد و رعد و برق در شمال غرب كشور، مناطقي از غرب و به تدريج ارتفاعات البرز مركزي، بوشهر، سواحل جنوبي درياي خزر و از روز چهارشنبه در شمال شرق كشور خواهد شد.

رضازاده افزود: در ساير نقاط كشور نيز تا اواخر هفته پديده غالب جوي، وزش باد بوده و از روز چهارشنبه براي جنوب غرب و قسمت‌هايي از غرب كشور نيز غبار محلي پيش‌بيني مي‌شود و فردا نيز براي ارتفاعات البرز بارش‌هاي پراكنده دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته وي آسمان تهران براي فردا سه‌شنبه، صاف در اواخر وقت ابري در پاره‌اي نقاط رگبار و باران و براي روز چهارشنبه نيز نيمه‌ابري تا ابري گاهي رگبار، رعد و برق و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود.
اين كارشناس سازمان هواشناسي كشور ادامه داد: آسمان در استان‌هاي آذربايجان شرقي و غربي براي روز سه‌شنبه، نيمه ابري تا ابري در پاره‌اي نقاط رگبار باران،‌براي روز چهارشنبه نيمه ابري در پاره‌اي نقاط رگبار و رعد و برق و در اواخر وقت همراه با كاهش ابر خواهد بود.

رضازاده آسمان استان اصفهان را براي روز سه‌شنبه صاف در اواخر وقت نيمه ابري همراه با وزش باد و براي روز چهارشنبه صاف تا قسمتي ابري همراه با وزش باد پيش‌بيني كرد.

به گفته وي آسمان استان ايلام نيز در روز سه‌شنبه صاف در اواخر وقت نيمه‌ابري همراه با وزش باد و براي روز چهارشنبه صاف تا قسمتي ابري همراه با وزش باد و در پاره‌اي نقاط همراه با غبار محلي و آسمان استان خراسان رضوي براي روز سه‌شنبه صاف و براي روز چهارشنبه، نيمه ابري تا ابري گاهي همراه با رگبار باران و رعد و برق است.

وي ادامه داد: آسمان خوزستان نيز فردا صاف در پاره‌اي نقاط همراه با باد و گرد و خاك و براي روز چهارشنبه صاف در پاره‌اي از نقاط همراه با غبار محلي پيش‌بيني مي‌شود.