۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲

دردسر برای طرفداران اردوغان در اتریش

سباستین کورتز وزیر خارجه اتریش در تماس تلفنی با محمد حسن گگوس سفیر ترکیه در وین اعلام کرد که در صورت تکرار تظاهرات هواداران رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه , می بایستی آنها اتریش را ترک کنند.
کد خبر : ۳۱۱۹۴۱

صراط: سباستین کورتز وزیر خارجه اتریش در تماس تلفنی با محمد حسن گگوس سفیر ترکیه در وین اعلام کرد که در صورت تکرار تظاهرات هواداران رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه , می بایستی آنها اتریش را ترک کنند.


به گزارش خبرگزاری دانشجو، کورتز که برای شرکت در کنفرانس حمایت از عراق به واشنگتن سفر کرده است در این تماس تلفنی افزود : کسانی که از سیاست های داخلی خود در همه جای دنیا حمایت می کنند قابل تحسین هستند اما این موضوع در داخل اتریش قابل مطرح نیست.


شب گذشته نیز وزارت خارجه اتریش ,در پی تظاهرات آخر هفته گذشته در وین که تعدادی از هواداران رئیس جمهوری ترکیه بدون مجوز قانونی در وین تجمع کردند، سفیر ترکیه در وین را احضار و مراتب اعتراض خود را درباره تجمعات غیر قانونی و بدون مجوز به وی ابلاغ کرد. 


روز شنبه صد ها نفر در خیابان ماریا هیلفر شهر وین و صد ها نفر نیز در شهر فورآرلبرگ اتریش در حمایت از اقدامات اردوغان در قبال کودتاچیان در ترکیه، دست به تظاهرات زدند که انتقادهای تند مقامات اتریش را به همراه داشت.