۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

میرتاج‌الدینی: ردصلاحیت مشایی درست بود

کد خبر : ۳۱۱۹۸۰
میرتاج‌الدینی: ردصلاحیت مشایی درست بود
صراط: حق شناس در میانه بحث درباره رد صلاحیت‌ اصلاح طلب‌ها از میرتاج الدینی پرسید که«چرا احمدی ن‍ژاد 8 سال مشایی را در کنار خود نگه داشت؟»

به گزارش خبرآنلاين، رد صلاحيت اصلاح طلبان از سوي شوراي نگهبان، بخشي از مناظره جواد حق شناس و سيدمحمدرضا ميرتاج الديني در کافه خبر بود.

ميرتاج الديني در رابطه با رد صلاحيت اصلاح طلبان معتقد است كه «علت اینکه اصلاح طلب ها کمتر اجازه عبور می‌گیرند این است که رجال سیاسی آنها، افرادی که ضوابط و معیارهای اصلی نظام را رعایت کنند، تعدادشان کم است یا بهتر است بگوییم افرادی که از خطوط قرمز عبور کردند، در میان اصلاح طلبان چه در مجلس، چه در ریاست جمهوری  زیاد است. مثلا در فتنه 88 بالاخره جریان اصلاح طلب افرادی که بتوانند از این قضیه عبور درستی داشته باشند، افراد معدودی بودند،بنابراین ما اینجا روی معیارها و ضوابط باید بحث کنیم که شورای نگهبان با این ملاک‌ها شخصیتی مثل آقای عارف را تأیید می کند. در مجلس شورای اسلامی هم این‌های خیلی سر و صدا کردند.»

حق شناس در پاسخ به صحبت‌هاي ميرتاج الديني از او در رابطه با رد صلاحيت«مشائي» پرسيد كه معاون پارلماني احمدي‌نژاد، گفت: خب در آن موضوع هم شورای نگهبان طبق ضابطه درست عمل شد.

چهره اصلاح طلب اين مناظره از ميرتاج الديني پرسيد كه «پس چرا آقای احمدی نژاد 8 سال ایشان را کنار خودش نگه داشت؟» و او پاسخ داد:  این ایراد را باید به احمدی‌نژاد گرفت و ایشان باید پاسخگو باشند. ما عملکرد شورای نگهبان را در این خصوص درست میدانیم.

وی در ادامه خطاب به  حق شناس گفت: من هم از شما خواهشی دارم،به آن رجال سیاسی اصلاح طلبی که در تیم ملی شما بازی‌ می‌کنند، بگویید کارت قرمز زیاد نگیرند، از نظام کارت قرمز زیاد می گیرند و رد می شوند. این ها کارت قرمز گرفتند، رهبری می‌گویند که روی فتنه سال 88 هنوز هم حساس هستند، برخی رجال سیاسی اصلاح طلب افرادی هستند که در فتنه 88 کارت قرمز گرفتند و مردود شدند، حتی به طرف براندازی نظام رفتند. الان حادثه کودتا در ترکیه پیش آمده است چه تعداد زیادی از اینها را بازداشت کردند، در جمهوری اسلامی عطوفت نظام مانع این اتفاقات شد، اما وقتی کسانی نتوانستند در مسئله حساسی تابع قانون و ولایت فقیه شوند و جامعه را به طرف فتنه‌ بردند و اینها سکوت کردند.