۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
نقوی:

بان‌کی‌مون سخنگوی رژیم صهیونیستی است

کد خبر : ۳۱۱۹۹۲
صراط: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه بان‌کی‌مون به رفتارهای ضدایرانی خود به مهره آمریکا تبدیل شده و وجاهت بین‌‌المللی خود را از دست داده است، گفت: گزارش اخیر بان‌کی‌‌مون در شان سخنگوی رژیم صهیونیستی و آمریکا بود نه در شان دبیرکل سازمان ملل.

سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با انتقاد از گزارش اخیر بان‌کی‌مون، گفت: متاسفانه گزارش اخیر آقای بان‌کی‌مون مغرضانه و اقدام علیه حقوق ملت ایران بود که ما به عنوان مدافع حقوق مردم نمی‌توانیم نسب به آن بی‌تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه بان‌کی‌مون به رفتارهای ضدایرانی خود به مهره آمریکا تبدیل شده و وجاهت بین‌‌المللی خود را از دست داده است، تصریح کرد: گزارش بان‌کی‌مون از فعالیت موشکی ایران، دقیقا تکرار مواضع آمریکایی‌هاست و گویا ایشان قرار است گزارش‌های آمریکا را علیه ملت ایران از جایگاه دبیرکلی سازمان ملل تکرار کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه، فعالیت موشکی ایران، فعالیتی دفاعی و متعارف است، گفت: توان موشکی ایران هیچ ارتباطی به برجام ندارد و اینکه آقای دبیرکل سازمان ملل چگونه توانسته چنین ارتباطی را برقرار کند، از عجایب است.

نقوی با بیان اینکه "گزارش اخیر بان‌کی‌‌مون در شان سخنگوی رژیم صهیونیستی و آمریکا بود نه در شان دبیرکل سازمان ملل"، گفت: گزارش بان‌کی‌مون نشان داد او پیش از آنکه دبیرکل سازمان ملل باشد، سخنگوی آمریکا و رژیم صهیونیستی و حضور او در چنین جایگاهی به توهین به سازمان ملل است.