۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
پس از ریزش ناگهانی اعضای فراکسیون امید

صدای اعتراض عارف بلند شد/ به‌خاطر ردصلاحیت‌ها از هویت‌مان عبور کردیم

عارف به صورت تلویحی پذیرفته که بخشی از کسانی که اصلاح طلبان پشت آنها قرار گرفتند و انتخاب شدن آنها را به نام خود زدند، اصلا اصلاح طلب نبودند!
کد خبر : ۳۱۱۹۹۸
صراط: محمدرضا عارف پس از شکست کامل فراکسیون امید در تمامی رقابت های داخلی مجلس از رییس و هیات رییسه گرفته تا کمیسیون های تخصصی تلویحا از اتفاقات پیش آمده ابراز ناراحتی کرده است.

به گزارش صراط، عارف به صورت تلویحی پذیرفته که بخشی از کسانی که اصلاح طلبان پشت آنها قرار گرفتند و انتخاب شدن آنها را به نام خود زدند، اصلا اصلاح طلب نبودند.

او "حضور چهره‌های جدید در مجلس" در فراکسیون امید را هم مشکل دیگر هماهنگی در این فراکسیون عنوان کرد. گفتنی است آخرین جلسه فراکسیون امید تنها با 70 نماینده برگزار شد و خبری از تعداد 168 نفر ادعایی اصلاح طلب نبود!

عارف این گلایه ها را در جمع نمایندگان استانی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و همچنین اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بیان کرده که اهم سخنان او به نقل از خبرآنلاین به شرح زیر است:

** ظرفیت جریان اصلاحات در انتخابات مجلس مشخص شد چراکه علی‌رغم برخی بی‌مهری‌ها نسبت ‌به چهره‌های متدین و موجه اصلاح‌طلب که امکان حضور در انتخابات مجلس برای آن‌ها فراهم نشد، اما اصلاح‌طلبان عقب‌نشینی نکردند و با محوریت شورای عالی سیاست‌گذاری، حضور جدی در انتخابات داشتند و دستاوردهای ارزنده‌ای هم کسب کردند.

** «تعصب به هویت» مسئله مهمی در جریان اصلاح‌طلب است. در برخی مواقع ترجیح منافع ملی بر منافع جریانی به‌ویژه در جریان انتخابات مجلس دهم و به خاطر رد صلاحیت‌ها باعث شد از هویت خودمان خوب دفاع نکنیم و گاه از آن عبور کنیم.

** فراکسیون امید در طی مدت فعالیت خود تلاش کرد بین اعضای فراکسیون هماهنگی و انسجام‌بخشی ایجاد شود که به دلیل حضور چهره‌های جدید در مجلس زمان نسبتاً زیادی صرف هماهنگی بین اعضای فراکسیون شد. ولی در انتخابات هیئت‌رئیسه دائم مجلس حضور ۵ نماینده عضو فراکسیون امید و نیز رأی آوری ۲۲ عضو فراکسیون در انتخابات ناظران در مجامع و نیز حضور ۳۲ نفر از اعضای فراکسیون در هیئت‌رئیسه کمیسیون‌ها نشان از نتیجه بخش بودن تلاش اعضای فراکسیون برای تأثیرگذاری در مجلس است.

** نقدهایی که به عملکرد فراکسیون امید می‌شود، نشان از علاقه منتقدان به‌خصوص جوانان به فراکسیون امید است و اعضای فراکسیون امید به انتقادها توجه دارند و در ادامه مسیر با آسیب‌شناسی عملکرد خود مطمئناً تأثیرگذاری بیشتری در مجلس خواهند داشت.

** در برخی از مقاطع به خاطر شرایط تحمیل‌شده به جریان اصلاح‌طلب به مانند انتخابات مجلس نهم در سال ۹۱، اصلاح‌طلبان به خاطر عدم شرکت در انتخابات اشتباه راهبردی مرتکب شدند. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ با تجربه گرفتن از برخی اشتباه‌های راهبردی گذشته، اصلاح‌طلبان میدان‌دار انتخابات شدند و پیروزی به دست آمده در آن انتخابات به جهت هماهنگی و وحدت بین اصلاح‌طلبان بود.

** باید به سمت تحزب برویم چون جبهه‌ها مسئولیت‌پذیری کمتری دارند. نمونه‌اش ۸ سال دوران آقای احمدی‌نژاد بود که جریان رقیب اصلاحات حاضر نشدند مسئولیت آن دوران را بپذیرد.

** علی‌رغم اینکه همه امکانHت عمومی و رسانه‌ای در اختیار جریان رقیب اصلاحات است و دائماً از تریبون‌های مختلف علیه اصلاح‌طلبان به اتهام زنی مشغولند اما مردم نشان دادند به گفتمان اصلاح‌طلبی علاقمند هستند.

** امروز مهم‌ترین مطالبه مردم رسیدگی به وضعیت معیشتی آنهاست و جایز نیست وقت خدمتگزاری به مردم به بگومگوهای بی‌حاصل سیاسی اختصاص پیدا کند.
نظرات بینندگان
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
۷
۶
ب خاطر رد صلاحیت های بی سابقه اصلاح طلب های مجبور شدند برای کامل شدند لیستشان بعضی ها را وارد لیست کنند. کسانی که با عنواناصلاح طلبی از مردم رای جمع کردند در مجلس رنگ عوض کردند. مردم اینها را خواهند شناخت.
عاشق وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
۱۰
۲
عارف جان اگر وقت عزیز خودت و همفکرانت را تا حالا صرف حل کردن یک معضل کشور میکردی بیشتر نتیجه میگرفتی ...
بنده الله
|
United States of America
|
۰۵:۰۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
۵
۸
متاسفانه به خاطر ردصلاحیت های گسترده شورای نگهبان،اصلاح طلب زیادی باقی نماند
ودر کل کشور بیشتر سی اصلاح طلب تایید صلاحیت نشدند
به این میگن رقابت برابر!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
۸
۴
شما که هنوز همفکران خودتان را نمی شناسید چطور ادعای اداره کشور را دارید
ناظر
|
Germany
|
۰۸:۱۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
۶
۹
درود خدا بر عارف تنها بازمانده واقعی جریان اصلاحات، بعد از سید محمد خاتمی بیشترین بار حفظ و گذر جریان اصلاحات از بحرانهای ویرانگر به عهده این مرد بزرگ(عارف) بوده و هست. حال که اصلاحات هیچ دستاویز قدرتی مانند جریان مخالف ندارد، راه همان است که عارف نشان می دهند . جناب عارف هم بداند که بعضی از نان به نرخ روز خور ها از جریان اصلاحات و سبد رای آنها به جایی رسیدند و حالا به عارف پشت کردند. 4 سال دیگر مردم جواب آنها را می دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
۱۰
۵
اصلاحات امتحانشو پس داده ودیگر هیچ خاکریزی رو نمیتونه پس بگیره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
۱۰
۴
تا دیروز که صدای جیغ پیروز شدنتان و پیام تبریک هایتان گوش فلک را پر کرده بود !!!
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز