۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
رحیم پور ازغدی:

قرار بود در نماز جمعه سند رو کنم/ وقتی متوجه شدند سخنرانی را کنسل کردند

رحیم پور ازغدی افزود: تریبون نماز جمعه نباید در دام محافظه کاری گرفتار شود و باید مسائل را در آن مطرح کرد، برای مثال دعوت شد تا در نماز جمعه تهران سخنرانی کنم اما زمانی که متوجه شدند قرار است اسناد و مدارکی در زمینه نفوذ ارائه کنم این سخنرانی کنسل شد.
کد خبر : ۳۱۲۰۰۸
صراط: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با باین اینکه مسئولان صرفاً به حضور در صفوف نماز جمعه اکتفا نکرده و پاسخگو باشند گفت: تریبون نماز جمعه نباید در دام محافظه کاری گرفتار شود و باید مسائل را در آن مطرح کرد.

به گزارش تسنیم، حسن رحیم‌پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در کنار کارکردهای تعلیم و تربیت و همچنین تنبیه سه کارویژه‌ای است که برای نماز جمعه عنوان شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: نماز جمعه از سوی دیگر تریبونی است که باید از طریق آن با تحریف دین مقابله صورت گیرد و در این زمینه وظیفه ائمه جمعه بسیار خطیر است و اگر احساس کنند که نمونه و الگویی از یک تشیع قلابی در حال عرضه است باید با این انحراف مقابله کنند.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: یکی از کارکردهای اصلی نماز جمعه وظیفه یادآوری و تنبیه است، مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بارها رویکرد و نظر خود را در زمینه مسائل مختلف فرهنگی و اقتصادی ارائه کرده‌اند و در مقابل عملی را شاهد نبوده‌ایم و تنها برخی مسئولان به بله گفتن اکتفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه باید از طریق کارکرد تنبیهی خود به این افراد تلنگر بزند خاطرنشان کرد: برخی قوه عقل عملی در آنها تضعیف شده است و باید از این کارکرد نماز جمعه برای یادآوری مسائل به آنها استفاده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: نماز جمعه از سوی دیگر کارکردی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیز دارد که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و حوزه عمومی تعریف می‌شود و باید از این تریبون برای این مهم استفاده کرد.

رحیم پور ازغدی افزود: تریبون نماز جمعه نباید در دام محافظه کاری گرفتار شود و باید مسائل را در آن مطرح کرد، برای مثال دعوت شد تا در نماز جمعه تهران سخنرانی کنم اما زمانی که متوجه شدند قرار است اسناد و مدارکی در زمینه نفوذ ارائه کنم این سخنرانی کنسل شد.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در راس تمامی واجبات قرار دارد اظهار داشت: برخی در مقابل تمامی مسائل همواره ابراز موافقت می‌کنند و این شبیه به نفاق است و برخی نیز دائماً ساز مخالفت می‌زنند اما امر به معروف و نهی از منکر با هر دو رویکرد متفاوت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بخش عمده مسئولان جامعه خدمتگزار و امین هستند در مقابل عده‌ای نیز همواره تا زمانی که مسائل مربوط به آنها رسانه‌ای نشود کاری نمی‌کنند اما این نباید مبنایی قرار بگیرد برای اینکه بخواهیم به مسئولان بدبین شویم زیرا این مسئله در میان مسئولان قاعده نیست.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه احتیاط طلبی در مسئولیت‌ها باید کنار گذاشته شود بیان کرد: برخی از مناصب کشور صرفاً براساس مدارک دانشگاهی توزیع شده است و مسئول نیز در جایگاهش دچار احتیاط شده است در حالی که همین افراد حتی نمی‌توانند صفحه‌ای از قرآن را بخوانند.

وی گفت: مسئولان باید با مردم شفاف باشند و بتوانند پاسخگوی مسائل و سوالات آنها باشند، در موضوع قاچاق و فساد و رشوه نیز باید همین شفافیت وجود داشته باشد، جمعیت 36 میلیونی کشور در دهه 60 برابر فعالیت‌های تروریستی ایستاد و آنها را خنثی کرد و حال این جمعیت 70 میلیونی نیز می‌تواند برابر قاچاق و فساد بایستد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مسئولان باید پاسخگوی مطالبات و سوالات مردم در تریبون نماز جمعه باشند و صرفاً به نشستن در صفوف ابتدایی نماز جمعه اکتفا نکنند.

وی با اشاره به اینکه مردم برای اجرای احکام اسلام و تحقق آنها شهید دادند و انقلاب کردند گفت: آیا این مردم انقلاب کردند تا آقایی فیش حقوقی 70 میلیونی داشته باشد؟ باید تمامی مسائل را از تریبون نماز جمعه پیگیری و آنها را رسانه‌ای کرد.

رحیم پور ازغدی افزود: موضع اعتراضی هیچگاه نباید ترک شود و این همان امر به معروف و نهی از منکر است اما شاهد هستیم عده‌ای در عین اینکه مردم مشکلات فراوانی دارند خونسرد و آرام هستند.

وی با اشاره به مسئله ازدواج جوانان تاکید کرد: مسئول نباید راحت بخوابد وقتی که بداند چندین میلیون دختر و پسر این جامعه با وجود سن بالا ازدواج نکرده‌اند و مشکل دارند در غیر این صورت خیانت کرده‌اند.