۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

رونمایی از سریعترین پهپاد تجاری +عکس

محققان از ساخت سریعترین پهپاد تجاری دنیا خبر داده اند که با سرعت ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت پرواز می کند.
کد خبر : ۳۱۲۰۹۳
صراط: محققان از ساخت سریعترین پهپاد تجاری دنیا خبر داده اند که با سرعت ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت پرواز می کند.

به گزارش مهر، این فناوری جدید توسط محققان شرکتی در آمریکا ارایه شده و می توان آن را یک نوآوری خیره کننده در دنیای پهپادها به شمار آورد.

این پهپاد جدید «تیل» نام دارد و در زمره سبک ترین پهپادهای تجاری دنیا نیز جای می گیرد.

محققان در ساخت این پهپاد از رایانه پیشرفته و البته قدرتمندی استفاده کرده اند که اپلیکیشن های مختلفی را به طور همزمان به کار گرفته تا آن را به یک ابزار کاربردی تبدیل کند.

دوربین این پهپاد برخلاف سایر مدلهای فعلی که در زیر و به شکلی آویخته قرار دارد، در دل آن جای گرفته است.

پهپاد تیل قابلیت تصویربرداری با فرمت ۴k را دارد. ویدئوهایی که به بدین ترتیب تهیه می شود به تلفن همراه، تبلت یا هدست واقعیت مجازی ارسال شده تا کاربر به طور لحظه ای در جریان اتفاقاتی که در محیط اطراف پهپاد می گذرد قرار گیرد.

رونمایی از سریعترین پهپاد تجاری +عکس

البته دستیابی به سرعتهای بالا با چنین پهپادی صرفا به لطف استفاده از باتری قدرتمندی امکانپذیر است که فعلا تنها می تواند توان لازم برای پرواز ۱۰ دقیقه ای این پرنده پیشرفته را تأمین کند.

امکان استفاده از باتری بزرگی که این زمان را به ۲۰ دقیقه برساند نیز وجود دارد که در این صورت عملکرد خیره کننده پهپاد تحت شعاع قرار می گیرد.

این محصول جدید قابلیت پرواز در برابر بادهایی تا سرعت حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. نباید از یاد برد که وزش بادهای شدید یکی از چالشهای اصلی محققان در توسعه فناوری پهپادها بوده است که البته در این مدل جدید به خوبی برطرف شده است.

این پهپاد جدید با قیمت ۱۲۹۹ دلار عرضه می شود.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز