۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰

سرگردانی مسافران در فرودگاه اصفهان

مسافران پروازهای اصفهان به تهران، آبادان و اهواز، شنبه شب در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان سرگردان بودند و با تاخیر متوالی سه ساعته، شبی سخت را تحمل کردند .
کد خبر : ۳۱۲۳۸۱
صراط: به علت تاخیرهای مکرر و ناگهانی، فضای سالن این فرودگاه شب گذشته پر از اعتراض، نگرانی و خستگی بود و اعلام تاخیر مکرر، مسافران را بشدت کلافه کرده بود.

به گزارش ایرنا، وقتی خبرنگار ما وارد سالن فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان شد، طبق معمول اطلاعیه تاخیر پروازها در حال پخش بود .

' مسافران محترم پرواز 315 مسیر اصفهان به تهران تاریخ 95/5/2 با عرض پوزش ، پرواز شما با 40دقیقه تاخیر در ساعت 22:15 انجام خواهد شد.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
* دقایقی مانده به ساعت 22 دیگر بار اعلام شد: ' مسافران محترم پرواز 315 مسیر اصفهان به تهران (تاریخ 95/5/2 )با عرض پوزش پرواز شما با یک ساعت و 40دقیقه تاخیر در ساعت 23:15 انجام خواهد شد.
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
* ساعت 30 / 22 اعلام مجدد:
' مسافر محترم پرواز 315 مسیر اصفهان به تهران (تاریخ 95/5/2 ) با عرض پوزش، پرواز شما با 2 ساعت و 40دقیقه تاخیر در ساعت 00:15 انجام خواهد شد.
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
* این پرواز سرانجام یک بامداد روز بعد (یکشنه 3 / 5 ) مسافران خسته و نالان را بدون هیچ خدماتی حتی یک دلجویی ساده سوار کرد .
حاشیه ها و نکته ها :
* - در میان مسافران گروه هایی از گردشگران خارجی نیز مشاهده شدند.
* - به درخواست ها و نیازهای مسافران توجهی نمی شد.
*- هیچ بسته رفاهی، خوراکی، خدماتی یا فرهنگی در خلال بیش از سه ساعت تاخیر، به مسافران خسته و درمانده ارائه نشد.
* - تاخیر های ساعت به ساعت مسافران را عصبی کرده بود بگونه ای که مشاجره های لفظی بین مسافران به کرات مشاهده شد .
* فضا در سالن ترانزیت برای دقایقی متشنج شد و مسافران یکدیگر را به بی توجهی نسبت به حقوق شهروندی متهم می کردند.
* بیماران ، سالخوردگان و کودکان مسافر به علت انتظار طولانی در رنج و زحمت بودند و ساعتها نشستن روی صندلی های خشک و زمخت سالن انتظار، آنها را کلافه کرده بود .
* - بسیاری از مسافران این اعتراض را داشتند که چرا این تاخیر ها حداقل از ابتدا اعلام نمی شود تا مسافران تکلیف خود را بدانند و بی جهت به فرودگاه مراجعه نکنند.
* جمعی از مسافران اعلام کردند: این تاخیر ها برنامه کاری آنها را به هم زده و مسئولان امر باید خسارت های وارده را جبران کنند.
تاخیر در پروازهای فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در ماه های گذشته چندین مرتبه تکرار شده است و مسئولان ترمینال فرودگاه اصفهان پاسخگویی در این باره را به شرکت های هواپیمایی موکول می کنند.
در عین حال، مسئولان ترمینال فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان باید با ایجاد امکانات رفاهی از خستگی مسافران بکاهند و با اعمال مدیریت از نمایندگان شرکت های هواپیمایی مستقر در فرودگاه بخواهند تا با ارائه امکانات رفاهی به مسافران و پذیرایی مطلوب از آنها، پاسخگوی نیاز آنها باشند.
مسئولان فرودگاه اصفهان همچنین باید از نمایندگان شرکت های هواپیمایی مستقر در این فرودگاه بخواهند با اطلاع رسانی صحیح و به موقع ، از سرگردانی مسافران در سالن و محوطه فرودگاه شهید بهشتی پیشگری کنند.