۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
حجت‌الاسلام زمانی بیان کرد

پاسخ سیدحسن به مقایسه او با رهبری

فاصله بین بنده و ایشان بسیار زیاد است؛ چراکه مقام معظم رهبری از بلندای نظری برخوردار و افق بلند اندیشه‌ای دارند که دست‌نیافتنی است».
کد خبر : ۳۱۲۳۹۵
صراط: معاون بین‌الملل حوزه با اشاره به دیدار خود با سید حسن نصرالله گفت: وی در این دیدار گفت «مرا با رهبر معظم انقلاب مقایسه نکنید؛ فاصله بین بنده و ایشان بسیار زیاد است؛ چراکه مقام معظم رهبری از بلندای نظری برخوردار و افق بلند اندیشه‌ای دارند که دست‌نیافتنی است».

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی با ارائه گزارشی از سفر خود به کشور لبنان گفت: یکی از برنامه‌های ما در این سفر، دیدار با نماد و رمز مقاومت دنیای اسلام، سید حسن نصرالله بود که سه ساعت به طول انجامید و در آن به مسائل جهان اسلام پرداختیم.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعات مطروح شده در این دیدار، گسترش تعامل حوزه علمیه قم با حزب‌الله لبنان بود که خوشبختانه طرح‌هایی تبادل و توافقاتی صورت پذیرفت.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه بیان کرد: در این دیدار به سید حسن نصرالله گفتم زمانی که بنده در مصر بودم، نظرسنجی از مردم مصر انجام دادیم که محبوب‌ترین رهبر جهان اسلام چه کسی است که شما رتبه اول را به دست آوردید؛ سپس ادامه دادم که با اتکاء به این گزارش، خوشحالم که‌ دیدگاه‌های مشترکی میان شما و آیت‌الله العظمی خامنه‌ای وجود دارد که می‌تواند در سعادت بشریت مؤثر باشد.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی ادامه داد: پس از این سخنان بنده، سید حسن نصرالله گفت «نه؛ مرا با رهبر معظم انقلاب مقایسه نکنید؛ فاصله بین بنده و ایشان بسیار زیاد است، چراکه مقام معظم رهبری از بلندای نظری برخوردار بوده و افق بلند اندیشه‌ای دارند که دست نیافتنی است.»

زمانی خاطرنشان کرد: وقتی انسان به بیرون از ایران اسلامی سفر می‌کند، متوجه می‌شود که چه گوهر ارزشمندی در ایران وجود دارد و ما قدر ایشان را نمی‌دانیم.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های ما دیدار با تجمع علمای مسلمین لبنان، متشکل از بزرگان شیعه و اهل سنت بوده است.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نیمی از اعضای این تجمع را علمای اهل سنت تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: این اعضا، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را شرعا به عنوان ولی أمر خود دانسته و او را پذیرفته‌اند؛ اما متأسفانه ممکن است برخی در ایران هنوز به این درک و فهم نرسیده باشند که نشان از مظلومیت رهبر معظم انقلاب است.