۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

دخالت عناصر بانفود در پرونده بانک ملت

سخنگوی دستگاه قضا از دخیل بودن برخی عناصر ذی نفوذ در پرونده فساد بانک ملت خبر داد.
کد خبر : ۳۱۲۴۰۲
صراط: سخنگوی دستگاه قضا از دخیل بودن برخی عناصر ذی نفوذ در پرونده فساد بانک ملت خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نود و نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگایر مبنی براینکه آیا قوانین مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز بازدارنده است یا خیر و اینکه آیا می‌شود قاچاقچیان را تحت عنوان اتهام افساد فی الارض محاکمه کرد یا خیر گفت: برخی قوانین مربوط به قاچاق اعم از کالا و ارز حتما نیازی به بازنگری دارد. اما معتقدیم اگر یک مجری قاطع وجود داشته باشد و از ظرفیت‌های قانون موجود به طور کامل استفاده کند دست ما زیاد بسته نیست.

وی گفت: در قوانین مختلف از جمله قانون تشدید مجازات ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری و قانون اخلال در نظام اقتصادی، اگر قاچاق انجام شده تشکیلاتی و سازمان یافته باشد می‌توان برخی قاچاقچیان را تحت مفسد فی الارض محاکمه کرد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در ارتباط با قاچاق اخیر که پرونده بسیار سنگین و سازمان یافته‌ای است و قاچاقچیان و مأموران گمرک در آن دخالت داشتند از الان نباید نظر بدهیم و بگوییم 21 کانتینر و 190 کانتینر زیرا در حال حاضر 6 کانتینر کشف شده است.

محسنی اژه‌ای در خصوص پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا جزئیات بیشتری در ارتباط با فساد بانک ملت وجود دارد یا خیر، گفت: در این پرونده برخی مسائل نسبت به بعضی متهمان از قبل شروع شده بود که به نظر می‌رسد سازمان یافته و مرکب از چند اتهام است و اینها در مجازات‌ها تأثیر دارد.

وی افزود: آنطوری که گزارش دادند این جرایم سازمان یافته و شبکه‌ای و مرکب بوده و با برخی عناصر ذی نفوذ مرتبط است اما اینکه به چه نتیجه‌ای می‌رسد باید منتظر آینده بود.