۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

رئیس کمیته دموکرات استعفا می‌کند

به دنبال افشای ایمیل‌های داخلی حزب دموکرات، رئیس کمیته این حزب از سمتش استعفا می‌کند.
کد خبر : ۳۱۲۵۱۳
صراط: به دنبال افشای ایمیل‌های داخلی حزب دموکرات، رئیس کمیته این حزب از سمتش استعفا می‌کند.

به گزارش تسنیم و به نقل از بی‌بی‌سی، خانم «دبی واسرمن شولتز» رئیس کمیته حزب دموکرات آمریکا در آستانه گردهمایی ملی برای تایید نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری، در ارتباط با جنجال ناشی از ایمیل‌های درز کرده داخلی حزب استعفا خواهد کرد.

شولتز در حالی تصمیم به استعفا گرفته است که آن ایمیل‌ها ظاهرا بر تلاش اعضای محفل داخلی حزب برای ناکام کردن مبارزات انتخاباتی برنی سندرز، رقیب هیلاری کلینتون، دلالت داشت.

سناتور برنی سندرز برای کناره گیری شولتز به حزب دموکرات فشار آورده بود. سندرز گفته بود که شولتز نباید ریاست کمیته ملی حزب دموکرات را به عهده داشته باشد.

وی روز یکشنبه به شبکه «ای بی سی» گفت:‌ "این ایمیل‌ها موید استدلال من است که چرا او نباید رئیس کمیته باشد."

واسرمن شولتز در بیانیه‌ای گفت که او در پایان گردهمایی این هفته حزب از ریاست آن کناره گیری خواهد کرد.

وی گفت: ما برای این هفته یک گردهمایی بزرگ و یکپارچه برنامه ریزی کرده‌ایم و امیدوارم و انتظار دارم که تیم کمیته ملی حزب دموکرات که برای رساندن ما به این نقطه اینقدر کوشیده از حمایت قوی همه دموکرات‌ها برخوردار باشد تا اطمینان حاصل شود که این بهترین همایش ملی حزب تا به امروز است.

چندی پیش، سایت افشاگر ویکی‌لیکس اعلام کرد که حدود 20 هزار ایمیل تیم انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، را در دسترس عموم قرار داده است. این ایمیل‌ها ابعادی از رقابت درون‌حزبی هیلاری کلینتون و برنی سندرز بر سر نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری را نشان می‌دهند.

در یکی از ایمیل‌های منتشرشده خانم دِبی واسرمن شولتز، رئیس کمیته حزب دموکرات آمریکا، یکی از نزدیکان سندرز را "دروغگوی لعنتی" خوانده است. واسرمن شولتز در عین حال نامزدی برنی سندرز را از اساس بی‌نتیجه توصیف کرده است.

سخنان سندرز انگیزه این مکاتبه الکترونیک بوده است. سندرز گفته بود که اگر رئیس جمهور آمریکا شود واسرمن شولتز را از سمت خود برکنار خواهد کرد. واسرمن شولتز در ایمیلی که ویکی‌لیکس منتشر کرده، در این مورد نوشته است: «این داستانی احمقانه است. او [سندرز] رئیس جمهور نخواهد شد.»