۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

کارگردان جوان ایرانی در فستیوال رم

نمایش «قلعه انسانات» نوشته و کار علی شمس در فستیوال رم ایتالیا ـ فرینج ـ به صحنه می‌رود.
کد خبر : ۳۱۲۵۲۰
صراط: نمایش «قلعه انسانات» نوشته و کار علی شمس در فستیوال رم ایتالیا ـ فرینج ـ به صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا، این نمایش که محصول مشترک ایران و ایتالیاست،  در جشنواره تئاتر رم که بنای آن بر تقویت و حمایت از اجراهای مستقل و تجربی است، به صحنه می‌رود.

این فستیوال که گفته می‌شود،معتبرترین فستیوال رُم است، از 25 آگوست تا 10 سپتامبر (4 تا 20 شهریور) در دو بخش اصلی و غیررقابتی برگزار می‌شود و نمایش «قلعه انسانات» در بخش رقابتی آن به صحنه خواهد رفت.

این نمایش در هفته دوم فستیوال و روزهای 5 و 6 سپتامبر (15  و 16شهریور) در ویلاآدا اجرا می‌شود. در این اثر نمایشی بازیگرانی چون پیرو کاردانو، کلودیو کوتونیو و پریسا نظری به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین ماگالی استندلر دستیار کارگردان این اثر نمایشی است.

 به گفته شمس، داستان این اثر که به زبان ایتالیایی اجرا خواهد شد، به تبارشناسی رابطه ظالم و مظلوم می‌پردازد. به این‌که چطور آدم‌ها در شرایط مختلف می‌توانند دچار رفتارهایی متناقص شوند. گروه اجرایی تلاش کرده است تا اتفاق‌های بزرگ را در ابعاد کوچک‌تر ببیند تا بتواند آن‌ها را بهتر بررسی کند. چرا که به اعتقاد آنان برای بررسی خوب پدیده‌ها، باید آن‌ها را از ابعاد واقعی خارج کنیم.

نمایش «قلعه انسانات» پیش از این در  سی و سومین جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت و پس از آن هم اجرای عمومی خود را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر انجام داد.

علی شمس نویسنده و کارگردان جوان تئاتر مدتی است برای ادامه تحصیل در ایتالیا به سر می‌برد. او علاوه بر اجرای نمایش «قلعه انسانات»، نمایش‌های «داستان‌های میان‌رودان»،«مخاطب خاص» و « شبی از شب‌های تهران مسافری» را به صحنه برده است.
برچسب ها: کارگردان رم صراط