۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

طراح لباس المپیکی‌ها: مانکن، غیراستاندارد بود

طراح لباس المپیکی‌های ایران می‌گوید برای رونمایی از این لباس‌های جنجالی از مانکن غیراستاندارد استفاده شده وگرنه عکس‌های آتلیه‌ای جلوه متفاوتی را نشان می‌دهند.
کد خبر : ۳۱۲۵۲۳
صراط: طراح لباس المپیکی‌های ایران می‌گوید برای رونمایی از این لباس‌های جنجالی از مانکن غیراستاندارد استفاده شده وگرنه عکس‌های آتلیه‌ای جلوه متفاوتی را نشان می‌دهند.

به گزارش ایران، رونمایی از لباس ورزشکاران کشور برای شرکت در «المپیک ریو 2016»، دیروز پرمناقشه‌ترین موضوع فضای مجازی بود. علاوه بر انتقاد اهالی رسانه از این لباس‌ها، ورزشکاران نیز در صفحات شخصی خود برخی به شوخی و تعدادی به جد، این لباس‌ها را نپسندیدند و بر طراح آن خرده گرفتند.

انتخاب دو رنگ آبی و نارنجی برای لباس‌ها و دوخت بد و غیر حرفه‌ای جزو مهم ترین ایرادهای وارد شده به لباس المپیکی‌ها بود. پیرو این رونمایی، صفحه اینستاگرام خانم «مهناز آرمین» طراح این لباس‌ها هم مورد هجوم کاربران قرار گرفت و از نقدهای جدی تا هتاکی نصیب او شد.

شدت واکنش‌ها به حدی بود که کمیته ملی المپیک با ارائه یک بیانیه از مردم عذرخواهی کرد و قول داد در فرصت باقیمانده لباس دیگری برای ورزشکاران المپیک طراحی کند.

«مهناز آرمین» در گفت‌و‌گوی کوتاهی با «ایران» با ابراز نارضایتی از واکنش مردم، حاضر شد فقط به چند سؤال کوتاه پاسخ دهد:

چطور شد که لباسی با این طرح و شکل طراحی و ارائه کردید؟

ببینید همه‌چیز از رنگ گرفته تا شکل و نوع لباس، در راستای سیاست‌های خاص کمیته ملی المپیک بود.

یعنی بر اساس سلیقه شخصی خودتان نبود؟

خیر، من هیچ دخالتی نداشتم. در واقع نمی‌توانم دخالت کنم.

پس چرا اینقدر با واکنش‌های منفی روبه‌رو بود؟

به هر حال قبول کنید لباسی که برای پرو، تن یک مانکن غیر استاندارد بشود جالب از آب در نمی‌آید.

یعنی شما معتقدید که رونمایی از این لباس‌ها درست نبوده است؟

بله، اگر شما عکس‌هایی را که در آتلیه و به‌صورت حرفه‌ای عکاسی شده را ببینید قطعاً نظرتان فرق خواهد کرد و خواهید دید که چقدر این لباس‌ها ساده است و به سبکی که خود کمیته ملی المپیک صلاح دانستند طراحی شده است.

قبلاً هم طراح لباس بوده‌اید؟

بله کار من برای همه مشخص است. در واقع این نخستین‌بار نبود که من برای ورزش لباس طراحی کردم. من در گذشته طراح لباس جام جهانی برزیل بودم، حتی در جام ملل بازی‌های استرالیا هم لباس طراحی کردم.

فکر می‌کنید این بار چرا این همه انتقاد به طراحی شما صورت گرفته است؟

مردم ما باید قبول کنند که ما محدودیت‌های خاصی در طرح لباس داریم و باید بر اساس استانداردهایی که وجود دارد لباس طراحی کنیم. نباید انتظار داشت که لباس کوتاه یا شلوارک طراحی کرد چون با فرهنگ جامعه ما همخوانی ندارد.