۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

ترکیه ۴۲ روزنامه نگار را بازداشت کرد

مقامات ترکیه دستور بازداشت ۴۲ روزنامه نگار را صادر کردند.
کد خبر : ۳۱۲۵۴۱
صراط: مقامات ترکیه دستور بازداشت ۴۲ روزنامه نگار را صادر کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، در پی کودتای نافرجام در ترکیه مقامات این کشور دستور بازداشت 42 روزنامه نگار را صادر کردند.

بن علی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه تاکید کرد که بیش از 13 هزار نفر شامل 8900 پرسنل نظامی پس از وقوع کودتای نظامی در ترکیه بازداشت شده‌اند.

بن علی ییلدریم گفت: تاکنون بیش از 13002 نفر در ارتباط با کودتای نظامی نافرجام دستگیر شده اند. در استانبول 3879 نفر ، در آنکارا 2734 نفر ، در ازمیر 197 نفر، در سایر استان ها نیز 9192 نفر بازداشت شده اند. بازداشت ها همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: در مجموع 8900 پرسنل نظامی از جمله 2300 افسر بازداشت شده اند.

در جریان کودتای نافرجام 15 جولای بیش از 240 نفر کشته و 2000 نفر زخمی شده اند.

در تازه ترین تحولات ترکیه نیز هارون کودالاک دادستان کل این کشور اعلام کرد که بیش از 1200 نفر از سربازان بازداشت شده پس از کودتای نافرجام نظامی اخیر، آزاد شده اند.

آزادی این سربازان پس از آن صورت گرفته است که سرکوب مخالفان پس از کودتای 15 جولای توسط مقامهای ترکیه، با انتقادات وسیع بین المللی روبرو شده است.

تاکنون ده ها هزار نفر در ترکیه در ارتباط با این کودتا بازداشت شده اند و این اقدام آنکارا با انتقاد بین المللی روبرو شده است.ترکیه روز پنجشنبه وضعیت فوق العاده به مدت 3 ماه اعلام کرده و اجرای کنوانسیون حقوق بشر اروپا را به حالت تعلیق درآورده است.

اردوغان اعلام کرده است که تاکنون بیش از 10410 نفر در ارتباط با کودتا بازداشت شده اند که شامل 100 نفر از ژنرال ها و مقام های ارشد نظامی است.