۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
داوری:

روحانی احمدی‌نژاد را از فعالیت آموزشی محروم کرد/ مجاز نیستم درباره جلسه اخیر اطلاعات بدهم

داوری افزود: دولت آقای روحانی مجوزهایی که در گذشته صادر شده بود را هم لغو کرد. در این دولت، آقای احمدی‌نژاد را از فعالیت آموزشی محروم کردند.
کد خبر : ۳۱۲۵۶۴
صراط: مشاور وزیر کشور در دولت دهم گفت: حساسیت در مورد برنامه‌هایی که آقای احمدی‌نژاد در آن حضور دارد قدری غیرعادی است. به نظر می‌رسد برخی به دنبال حاشیه‌سازی برای مجموعه آقای احمدی‌نژاد هستند که این خوب نیست.

عبدالرضا داوری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به نشست اخیر احمدی‌نژاد با برخی اطرافیانش عنوان کرد: در این مورد مجاز نیستم اطلاعاتی بدهم و باید اخبار مربوط به این مسائل را از آقای جوانفکر بپرسید. ضمن اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی موضوع عجیبی نیست. آقای احمدی‌نژاد به صورت ادواری مدیران خود را از سال ۹۲ به بعد دعوت می‌کند و جلسه‌های منظمی با مدیران، استانداران و برخی وزرای دولت‌های نهم و دهم دارد که این مسئله عجیبی نیست.

او با بیان اینکه این جلسه هم برای اولین بار برگزار نشده است، تصریح کرد: در سه سال اخیر پس از پایان دولت دهم، آقای احمدی‌‌نژاد به‌صورت ادواری با وزرا و مدیران ارشد خود جلسه دارد. این نشست‌ها  همیشه بوده ولی یکی از سایت‌های خبری مطلبی را به دروغ از این نشست منتشر کرد که برای همین حساسیت‌ها را نسبت به نشست اخیر برانگیخته است.

مشاور وزیر کشور در دولت دهم یادآور شد: این سایت خبری مدعی شده بود که ‌آقای مشایی در این نشست سخنرانی کرده است؛ در حالی که این خبر از اساس دروغ بود و دفتر مشایی هم این خبر را تکذیب کرد. ضمن اینکه اصلا آقای مشایی در این نشست حضور نداشته است.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه نشست در محل ساختمان ایرانیان برگزار شده آیا مجوزهای لازم وجود داشته است، با بیان این موضوع که این جلسه مرتبط با دانشگاه ایرانیان نبوده است، خاطرنشان کرد: جلسه در محل ساختمان ایرانیان برگزار شده لذا نیازی به مجوز نبود. ساختمان دانشگاه ایرانیان متعلق به دولت نیست که بخواهد برای برگزاری نشست در این محل به ما مجوز بدهد.

داوری افزود: دولت آقای روحانی مجوزهایی که در گذشته صادر شده بود را هم لغو کرد. در این دولت، آقای احمدی‌نژاد را از فعالیت آموزشی محروم کردند.

مشاور وزیر کشور در دولت دهم در پاسخ به این سوال که چقدر انتخاباتی بودن این نشست‌ها را تایید می‌کنید، خاطرنشان کرد: آقای احمدی‌نژاد اگر تصمیم به کار انتخاباتی داشته باشد، با صراحت و شجاعت آن را اعلام می‌کند. نیاز ندارد در فضای مبهم و در قالب مسائل پوششی کار انتخاباتی انجام دهد. او الان در جلسه‌های خصوصی هم رغبتی ندارد راجع به مسائل انتخاباتی صحبت کند.

او با تاکید بر اینکه از اساس اخبار رسانه‌ها در مورد اظهارات احمدی‌نژاد در نشست اخیر واقعیت ندارد، گفت: حق هر فردی است که نشست خصوصی برگزار کند و هر برنامه پروتکل خود را دارد برخی برنامه‌ها عمومی است و مردم و خبرنگاران در آن  حضور دارند برخی نشست‌ها هم در سطح مدیران است و نباید متوقع باشیم که همه نشست‌های احمدی‌نژاد با حضور خبرنگاران برگزار شود.

داوری با بیان اینکه شائبه و اخبار کذب در مورد حضور احمدی‌نژاد در انتخابات از سوی برخی مطرح می‌شود و یک عده می‌نشینند روی این موضوع تحلیل می‌نویسند، عنوان کرد: احمدی‌نژاد اجباری ندارد در مورد همه مسائل صحبت کند. نمی‌توان دادگاه تفتیش عقاید برگزار کرد.

او ادامه داد: الان روسای جمهور گذشته هم به صورت مرتب با وزرای خود جلسه دارند، آیا همه این نشست‌ها اطلاع رسانی می‌شود؟ حساسیت در مورد برنامه‌هایی که آقای احمدی‌نژاد در آن حضور دارد، قدری غیرعادی است و به نظر می‌رسد برخی به دنبال  حاشیه‌سازی برای مجموعه آقای احمدی‌نژاد هستند که این خوب نیست.

به گزارش ایلنا، صبح پنج‌شنبه، نشست احمدی‌نژاد با رنگ و بوی انتخاباتی با حضور ۱۰۰ نفر از فرمانداران و برخی وزرای سابق در سکوت خبری و با تدابیر حفاظتی در محل ساختمان دانشگاه ایرانیان برگزار شد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، شمس‌الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد، نیکزاد وزیر سابق مسکن و خسرو معتضد از سخنرانان این جلسه بودند.

گفته می‌شود محمود احمدی‌نژاد در این نشست مدعی شده به هر استانی که اخیرا سفر کرده، با درخواست‌های بسیار برای کاندیداتوری مواجه شده است.

او با این حال گفته است که فعلا نمی‌خواهد فضا را با اظهارنظر رسمی در مورد کاندیداتوری خود، انتخاباتی کند.

این در حالی است که اطرافیان احمدی‌نژاد در روزهای اخیر انتخاباتی بودن این نشست و اظهارات منتشر شده به نقل از احمدی‌نژاد را رد کرده و برگزاری این جلسات را امری عادی دانسته‌اند که به صورت ادواری برگزار می‌شود.