۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴

دیدار ظریف با رئیس‌جمهور نیجریه +عکس

وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور و وزیر خارجه نیجریه دیدار کرد.
کد خبر : ۳۱۲۶۱۷
صراط: محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به نیجریه امروز -دوشنبه- با «محمد بوهاری» رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، گسترش همکاری‌های دو جانبه و توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از محورهای اصلی گفتگوی طرفین در این دیدار بود.

دیدار ظریف با وزیر خارجه نیجریه

محمد جواد ظریف در دیدار «جفری اونی اما» وزیر امور خارجه نیجریه با تاکید بر این که ما یک روابط دوجانبه دیرینه داریم اظهار داشت: همکاری های ما در حوزه روابط دو جانبه محدود نمی شود و در مجامع و سازمان های بین المللی مانند اوپک، همکاری های اسلامی، عدم تعهد و کشورهای صادرکننده گاز همکاری داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به روابط دو جانبه دیرینه میان ایران و نیجریه، خطاب به وزیر خارجه این کشور گفت: ما در کنار شما برای مبارزه با القاعده و بوکوحرام هستیم.

وی افزود: من با یک هیات بزرگی تجاری از بخش های مختلف به نیجریه آمده ام و این نشان دهنده علاقه مندی بخش های دولتی و خصوصی ما برای گسترش روابط و همکاری است.

دیدار ظریف با رئیس‌جمهور نیجریه +عکس
دیدار ظریف با رئیس‌جمهور نیجریه +عکس

ظریف با بیان اینکه روابط فرهنگی مردمی دو کشور در سطح خوبی قرار دارد، ادامه داد: دانشجویان زیادی از نیجریه مهمان ما هستند و در حال تحصیل در ایران می باشند.

در این دیدار همچنین جفری اونی اما وزیر خارجه نیجریه گفت: ایران کشور بسیار مهمی در منطقه و جهان است و ما بسیار علاقه مند به تعمیق و گسترش روابط در همه حوزه ها و زمینه های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و بین المللی هستیم.

وی با بیان این که ما روابط بسیار خوبی داشته و داریم اظهار داشت: از رفع تحریم های ایران بسیار خرسندیم و از آن استقبال می کنیم.

وزیر خارجه نیجریه افزود: همکاری دو کشور در ثبات بازار جهانی نفت بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: ما نمی خواهیم کشوری تک محصولی و متکی به نفت باشیم، از این رو آماده استفاده از تجربیات ایران و گسترش روابط با آن هستیم.

محمد جواد ظریف روز گذشته در راس هیات اقتصادی و سیاسی سفر خود را به غرب آفریقا آغاز کرد.

وزیر خارجه ایران در نخستین مقصد، به نیجریه سفر کرد و قرار است پس از آن، به غنا، گینه کوناکری و مالی سفر کند.