۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۴

ساخت موسیقی با نگاه به تصاویر

هوش مصنوعی جدید موتور جستجوی بایدو که به گوگل چین معروف است، با شکستن ساختار عکسها و با استفاده از عناصر بصری به ایجاد موسیقی پرداخته است.
کد خبر : ۳۱۲۶۷۴
صراط: هوش مصنوعی جدید موتور جستجوی بایدو که به گوگل چین معروف است، با شکستن ساختار عکسها و با استفاده از عناصر بصری به ایجاد موسیقی پرداخته است.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌نت، این هوش مصنوعی جدید از موتور جستجوی چینی موسوم به بایدو قادر به ایجاد یک اثر هنری است.

در یک نمایشگاه جدید در مرکز هنرهای معاصر Ullens در پکن، هوش مصنوعی جدید بایدو به تجزیه و تحلیل عکسها و نقاشی‌ها پرداخته و تنظیمات اصلی موسیقی را بر اساس تماشای تصویر ایجاد کرده است.
بایدو که اغلب به نام گوگل چین نامیده می‌شود، بزرگترین ارائه دهنده موتور جستجو این کشور است .این پروژه نمونه دیگری است از آنچه هوش مصنوعی می‌تواند انجام دهد.

بایدو اعلام کرد که هوش مصنوعی این کار را با تخریب عناصر یک تصویر و سپس بررسی عناصر منحصر به فرد (افراد، سازه‌ها، رنگ‌ها و غیره)انجام می‌دهد. سپس بر اساس موضوع، حالت و احساس آن تصویر، تصمیم می‌گیرد که این موسیقی دارای وهم و خیال، خشونت آمیز، الهام بخش یا موارد دیگر باشد.

پس از اینکه هوش مصنوعی این تصمیم را می‌گیرد، قادر به دسترسی به یک پایگاه داده عظیم از موسیقی است که توسط «احساس» دسته بندی شده اند.

پس از آن تمام هوش‌های مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تصاویر و ساخت موسیقی به این پایگاه عظیم متصل خواهند شد.