۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
هفته اول لیگ شانزدهم؛

توقف استقلال با یک اشتباه بچه‌گانه

ایستادگی استقلال در دقیقه 68 و روی اشتباه مهلک و بچه گانه محمدحسین کنعانی زادگان مدافع آبی پوش در هم شکست. امیرارسلان مطهری بعد از گلزنی، شادی نکرد.
کد خبر : ۳۱۲۶۸۵
صراط: تیم فوتبال استقلال در اولین دیدار خود در لیگ شانزدهم برابر تیم استقلال به نتیجه تساوی رسید تا تقابل علی دایی و علیرضا منصوریان برنده و بازنده‌ای نداشته باشد.

به گزارش مهر، در ادامه مسابقات هفته اول لیگ برتر فوتبال تیم‌های استقلال و نفت تهران امروز دوشنبه در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه تساوی یک بر یک به اتمام رسید. جابر انصاری در دقیقه ۳۱ برای استقلال و امیرارسلان مطهری در دقیقه ۶۸ برای نفت تهران گلزنی کرد.

استقلال این بازی را با ترکیب حسین حسینی، هرایر مگویان، حسین کنعانی زادگان، امید نورافکن، ووریا غفوری، فرشید باقری، امید ابراهیمی، بختیار رحمانی، جابر انصاری، خسرو حیدری و کاوه رضایی آغاز کرد. دقایق ابتدایی این مسابقه با اشتباهات متوالی بازیکنان دو تیم و محک زدن تیم رقیب همراه بود. تنها موقعیت خطرناک در دقایق ابتدایی شوت کاوه رضایی روی یک ضربه کاشته  در دقیقه ۱۲ بود که با عکس العمل دروازه بان نفت تهران توپ راهی کرنر شد.

در ادامه و در دقیقه ۳۱ بود که کاوه رضایی پاس در عمقی را برای جابر انصاری فرستاد و این بازیکن با یک ضربه تک ضرب توانست گل اول استقلال را به ثمر برساند.

در دقیقه ۴۲ امیرارسلان مطهری مهاجم نفت تهران صاحب موقعیت خوبی شد و می‌توانست بازی را به تساوی بکشد ولی شوت این بازیکن بعد از برخورد با دروازه‌بان استقلال و تیرک دروازه از محوطه جریمه دور شد. همچنین بوذار در دقیقه پایانی از پشت محوطه جریمه شوت سنگینی را به سمت دروازه استقلال زد که حسینی این توپ را هم از دروازه آبی پوشان دور کرد تا بازی در نیمه نخست با همان یک گل به سود استقلال خاتمه یابد.

در نیمه دوم، تیم نفت تهران با هدایت علی دایی چهره هجومی به خود گرفت تا بتواند گل خورده را جبران کند. فشار حملات نفت به قدری بود که حسین حسینی دروازه‌بان استقلال را بارها وادار به واکنش کرد. شوت عباس بوذار بازیکن نفت در دقیقه 61 با عکس العمل دروازه بان استقلال راهی کرنر شد.

سه دقیقه بعد ضربه محمد قاضی به تیرک دروازه استقلال خورد تا آبی پوشان از خطر گل خوردن در امان بمانند ولی در نهایت ایستادگی استقلال در دقیقه 68 و روی اشتباه مهلک محمدحسین کنعانی زادگان مدافع آبی پوش در هم شکست. امیرارسلان مطهری بازیکنی بود که توانست روی اشتباه کنعانی زادگان گل تساوی تیم نفت را به ثمر برساند. مطهری بعد از گلزنی، شادی نکرد.

در دقایق باقی‌مانده باز هم تیم نفت بود که فشار زیادی را روی دروازه استقلال وارد کرد و باز هم می‌توانست توسط محمد قاضی و ارسلان مطهری به گل برسد ولی این تلاش‌ها ثمری نداشت تا بازی در نهایت با تساوی یک بر یک تمام شود.

در دیگر بازی امروز هم تیم صبای قم در خانه خود به مصاب تیم صنعت نفت آبادان رفت که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.