۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

۱۵۰ مهاجر اعتصاب غذا کردند

حدود ۱۵۰ مهاجر که عمدتا افغانی و پاکستانی هستند، روز دوشنبه اعتصاب غذای خود را در مرز صربستان و مجارستان آغاز کردند و خواستار ورود به اتحادیه اروپا شدند.
کد خبر : ۳۱۲۷۳۳
صراط: حدود ۱۵۰ مهاجر که عمدتا افغانی و پاکستانی هستند، روز دوشنبه اعتصاب غذای خود را در مرز صربستان و مجارستان آغاز کردند و خواستار ورود به اتحادیه اروپا شدند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، گروهی از مهاجران خارجی که در ابتدا 300 نفر بودند، با آغاز اعتصاب غذا در مرز صربستان و مجارستان، خواستار ورود به اتحادیه اروپا شده اند.

این افراد اواخر هفته گذشته از بلگراد عازم مناطق مرزی شدند و هم اکنون در 100 متری موانع مرزی بین مجارستان و صربستان، ساکن شده اند.

ماه گذشته، مجارستان تعداد مهاجرانی را که به صورت روزانه وارد این کشور می شده اند، به 30 نفر محدود کرده است. این مساله به دردسر بزرگی برای صربستان تبدیل شده است. مجارستان به پلیس اجازه داده است تا مهاجران غیر قانونی را به مرز صربستان بازگرداند.

مهاجرانی که اعتصاب غذا کرده اند، کلاه قرمز بیسبال بر سر دارند و در این باره به رویترز گفته اند که با قطار و پای پیاده به مرز آمده اند. برخی نیز گفتند که پیش از این از صربستان اخراج شده اند.

آنها تاکید کردند: تا زمانی که مجارستان اجازه ورود ندهد، حاضر به پایان دادن به اعتصاب غذا نخواهند بود.

وزیر امور اجتماعی صربستان نیز تاکید کرد: مقامها اجازه هرج و مرج و ناآرامی نخواهند داد. مهاجران نیز اعلام کرده اند که به صورت آرام، اعتراض خواهند کرد.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. این بحران موجب ایجاد تنش در روابط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است و پایبندی این کشورها به توافقنامه شینگن را به شدت زیر سئوال برده است.