۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

بیشترین قربانیان مهاجرت نافرجام به اروپا +عکس

در پی شعله ور شدن آتش ناآرامی در سوریه بسیاری از مردم این کشور برای نجات جان خود در سفری پرخطر عازم اروپا شدند اما پیش از اینکه به مقصد برسند به کام مرگ رفتند.
کد خبر : ۳۱۲۷۳۴
صراط: در پی شعله ور شدن آتش ناآرامی در سوریه بسیاری از مردم این کشور برای نجات جان خود در سفری پرخطر عازم اروپا شدند اما پیش از اینکه به مقصد برسند به کام مرگ رفتند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری المیادین،با شدت یافتن جنگ و ناآرامی در سوریه بسیاری از سوری ها برای نجات جان خود عازم اروپا شدند اما سفر بسیاری از آنان ناتمام مانده و به کام مرگ رفتند.

افزایش قابل ملاحظه تعداد مهاجران در سال 2015

تعداد مهاجران به اروپا در نیمه اول سال 2015 به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافت و در فاصله ماه ژانویه تا ژوئن شمار آنان به 37 هزار و 880 نفر رسید.

بیشترین مهاجران به اروپا را سوری ها تشکیل می دادند به این ترتیب که 34 درصد از پناهندگان به اروپا سوری، 12درصد افغانی، 12 درصد اریتری، پنج درصد سومالی و پنج درصد نیز از نیجریه بودند.

آلمان بهترین مقصد برای مهاجران

آلمان درصدر فهرست بهترین کشورها برای مهاجرت قرار داشت و پس از آن سوئد و اتریش و سپس هلند و دانمارک قرار داشتند.

اما کشورهایی مانند بلژیک، فرانسه، انگلیس و اسپانیا در انتهای فهرست کشورهای مورد نظر مهاجران قرار گرفتند.

بنابر اعلام کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل از ابتدای سال 2015 بیش از 300 هزار پناهنده و مهاجر از راه پرخطر دریای مدیترانه گذشته و از این تعداد 200 هزار نفر به یونان و 110 هزار نفر نیز عازم ایتالیا شدند.

آمار اخیر کمیساریای عالی پناهندگان در ژنو حاکی از این است که تعداد پناهندگان و مهاجران در سال 2015 نسبت به سال قبل از آن افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرد به گونه ای که تعداد کسانی که در سال 2014 از دریای مدیترانه عبور کردند به حدود 219 هزار نفر رسید.

سفر مرگ مهاجران به اروپا +عکس

ارزیابی ها حاکی از این است که بیش از 2500 پناهنده و مهاجر در سال 2015 در جریان تلاش برای رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده و یا مفقود شدند.

در آن زمان آنتونیو گوتیرس کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل تاکید کرد که باید عملیات نجات گسترده ای را در دریای مدیترانه به اجرا گذاشت در غیر این صورت با یکی از بزرگترین فاجعه های تاریخ بشری روبه رو خواهیم شد.

با شدت گرفتن بحران پناهندگان و مهاجران به اروپا، کشورهای اتحادیه اروپا زنگ خطر را به صدا در آورده و حل و فصل این بحران را خواستار شدند.

به دنبال این درخواست اتحادیه اروپا در تاریخ 23 آوریل گذشته نشست فوق العاده ای را در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار کرد تا به بررسی بحران پناهندگان از طریق دریای مدیترانه بپردازد.

سفرهای ناتمام در سال 2015

19 آوریل:

800 مهاجر غیرقانونی بر اثر غرق شدن کشتی در سواحل لیبی جان خود را از دست دادند.

30  اوت:

پیدا شدن 37 جسد مهاجرانی که قایق آنان در نزدیکی سواحل لیبی غرق شده بود.

28 اوت:

70 مهاجر که بیشتر آنان اتباع سوری بودند در اثر خفگی در یک کامیون که آنان را به شرق اتریش می‌برد، جان باختند.