۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
نوبخت:

سقف حقوق مقامات ۱۰ میلیون شد

سخنگوی دولت گفت: براساس مصوبات شورای حقوق و دستمزد، سقف حقوق مقامات سیاسی ۱۰ میلیون و بنگاه‌داران اقتصادی نهایتا ۱۸ میلیون تومان تعیین شد.
کد خبر : ۳۱۲۷۴۶
سقف حقوق مقامات ۱۰ میلیون شد
صراط: سخنگوی دولت گفت: براساس مصوبات شورای حقوق و دستمزد، سقف حقوق مقامات سیاسی ۱۰ میلیون و بنگاه‌داران اقتصادی نهایتا ۱۸ میلیون تومان تعیین شد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، گفت: دولت در زمینه پرداخت‌های نامتعارف سه کار انجام داد، در ابتدا افراد و کارکنانی که این دریافت‌ها را داشتند، شناسایی و ضمن عزل 13 مدیر، با استعفای برخی از آنها موافقت کرد.

وی با اشاره به مستنداتی که اجازه برخی افزایش‌ها را به برخی دستگاه‌ها و نهادها از گذشته می‌داد، افزود: براساس مصوبات شورای حقوق و دستمزد، سقف حقوق مقامات سیاسی 10 میلیون و بنگاه‌داران اقتصادی نهایتا 18 میلیون تومان تعیین شد.

نوبخت خاطرنشان کرد: دولت برای جلوگیری از تکرار این مسائل، همه دستگاه‌ها و نهادهایی که قبل از قانون خدمات کشوری مستثنی شده بودند را مورد شمول قانون قرار داد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و ذیحسابی‌ها نیز موظف شدند ماهانه نظارت و کنترل داشته باشند و موارد را سریعا به ما گزارش دهند. از نظر ما هم نوع پرداخت غیرمتعارف تخلف و جرم است.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخی تحلیل‌ها درباره امکان تحریم برخی دستگاه‌ها و شخصیت‌های دفاعی در صورت پذیرش FATF در داخل مانند فضای بین‌المللی، گفت: می‌شود دولت یازدهم قهرمانان خودش و دستگاه‌ها و نهادهای فعال در داخل و به خصوص در حوزه دفاعی را تحریم کند؟

نوبخت افزود: ممکن است در هر معاهده و روابطی برخی خواسته‌های نامعقول مطرح کنند، اما امکان ندارد دولت این اقدام را انجام دهد و شخصیت‌های داخلی را در داخل کشور تحریم کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره خبرهای مربوط به دستیار ویژه رئیس‌جمهور و واکنش احتمالی دولت در این زمینه، گفت: البته فقط ایشان نیست که مشمول این عنایت برخی منتقدان قرار می‌گیرد. بخشی از این انتقادات شامل حال ما نیز می‌شود.

وی افزود: اگر این انتقادات درست است و نیت آن کمک به دولت است باید آن را برطرف کرد، اما اگر نیتش تشویش اذهان عمومی و اتهام‌افکنی است قطعا باید پیگیری شود. خود بنده یک بار پس از اینکه مطلب نادرستی درباره خودم اعلام شد بلافاصله به قوه قضائیه شکایت کردم، البته روحیه ماجراجویی و دعوا ندارم.

نوبخت در ادامه اظهار داشت: هر جا هم که اشتباه کردیم خود را اصلاح می‌کنیم. امروز عمده انتقادات اخیر به دستیار ویژه رئیس‌جمهور ادامه تحصیل ایشان است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خودش را موظف به دادن بیانیه و گزارش مشروح دانسته است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: موارد دیگر هم که گمانه‌زنی می‌شود و همه را به هم ربط می‌دهند که بالاخره مراجع نظارتی، امنیتی و قضایی همه مسائل را کنترل می‌کنند و هر چه نتیجه این نظارت‌ها باشد همه تابع آن هستیم و بعد مشخص می‌شود، کما اینکه یک چند روزی ایشان برای همین مسئله تحصیلات در مرعا و منظر نبود. من خودم فکر می‌کنم که باید خیلی منصفانه عمل کرد، چون تشویش اذهان عمومی منفیات را در ذهن بیشتر می‌نشاند. اینکه لکه‌ای به کسی بچسبانید و بعد بگذریم درسن نیست، چون همه آنهایی که مطلع شدند ممکن است درباره نادرست بودن آن مطلع نشوند. ما به آموزه‌ها و هویت اسلامی اعتقاد داریم که اینها با آن سازگار نیست، به خصوص از سوی رسانه‌هایی که از ما مطالبه‌گری می‌کنند.

این خبر در حال تکمیل است...