۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

پیش‌بینی شکست روحانی در المانیتور

این منبع در ادامه افزود: اگر شرایط به همین شکل ادامه یابد تمام کشور باید با چالشی جدی مواجه شوند که بسیاری در رده بالای مملکت ترجیح می‌دهند شاهد آن نباشند.
کد خبر : ۳۱۲۷۵۹
صراط: عدم دستیابی به اهداف مورد نظر در توافق هسته‌ای می‌تواند به سلاحی علیه رئیس‌جمهوری فعلی ایران در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری تبدیل شود.

به گزارش تسنیم، المانیتور در گزارشی به چالش‌های پیش روی رئیس‌جمهور فعلی ایران در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری پرداخت. در این گزارش آمده است که وعده‌های حسن روحانی در انتخابات قبلی مانند توافق هسته‌ای می‌تواند به سلاحی برای رقبایش تبدیل شود.

یکی از شخصیتهای میانه‌رو- محافظه‌کار ایران که نخواست نامش فاش شود به المانیتور گفت که روحانی ممکن است اولین رئیس‌جمهور ایران باشد که نتواند در دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری موفق عمل کند. وی در این باره گفت: بسیاری از افرادی که در گروه من (میانه‌رو- محافظه‌کار) حضور دارند ترجیح می‌دهند که روحانی در دور دوم پیروز شود اما با اینحال نامزد دیگر درحال مانور بر روی عقب‌نشینی‌های صورت گرفته در توافق هسته‌ای است تا خود را به عنوان تنها ناجی مردم معرفی کند.

این منبع در ادامه افزود: اگر شرایط به همین شکل ادامه یابد تمام کشور باید با چالشی جدی مواجه شوند که بسیاری در رده بالای مملکت ترجیح می‌دهند شاهد آن نباشند.

سنگ‌اندازی آمریکا در قرارداد بوئینگ، رای دادگاه عالی آمریکا به مصادره 2 میلیارد دلار دارایی ایران و محدودیتهای مالی اعمال شده از سوی آمریکا بر شرکتهایی که به دنبال تجارت با ایران بودند باعث شد تا با شرایط کنونی توافق هسته‌ای مزایای اندکی برای ایرانی‌هایی داشته باشد که در مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند.

این منبع ایرانی در ادامه گفت: در ایران نظرات مختلفی درمورد توافق وجود دارد. بسیاری از ایرانی‌ها معتقدند که دولت تصمیم درستی اتخاذ کرد اما از تمام مزایای این توافق همانطور که انتظار می‌رفت بهره نگرفت.

وی در ادامه گفت که اگر اقدامات خرابکارانه آمریکا ادامه پیدا کند مسلما ایران به این توافق پایبند نخواهد ماند. گروه‌های رقیب دولت که از مفاد این توافق شکایت می‌کنند به دنبال بهره‌برداری از این شرایط به سود خود هستند.