۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

لغو سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران به خاطر آمریکا؟/ ایران: لغو نشده/ ژاپن: سفری در کار نبود!

پس از انتشار خبر لغو سفر شینزو آبه به تهران، سفارت ژاپن در تهران اعلام کرده که نخست وزیر این کشور اصلا برنامه سفر خارجی نداشت؛ این در حالی است که سفارت ایرن در توکیو گفته این سفر برنامه ریزی شده و لغو هم نشده است!
کد خبر : ۳۱۲۷۷۵
صراط: پس از انتشار خبر لغو سفر شینزو آبه به تهران، سفارت ژاپن در تهران اعلام کرده که نخست وزیر این کشور اصلا برنامه سفر خارجی نداشت؛ این در حالی است که سفارت ایرن در توکیو گفته این سفر برنامه ریزی شده و لغو هم نشده است!

به گزارش صراط، یک منبع آگاه در سفارت ژاپن در ایران در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص انتشار اخباری مبنی بر تعویق یا لغو سفر شین زو آبه نخست وزیر این کشور به ایران گفت: برای نخست وزیر ژاپن طی ماههای آینده برنامه سفری نداشته‌ایم که به تعویق افتد یا لغو شود.

وی یادآور شد: هنوز برای سفر نخست وزیر به هیچ کشوری تصمیم‌گیری نشده است.

خبرگزاری «کیودو» ژاپن اعلام کرده بود که شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن سفر خود به تهران را که قرار بود در ماه آگوست (مرداد و شهریور) انجام شود لغو کرد.

بر اساس این گزارش این منابع عنوان کرده بودند که آبه منتظر خواهد ماند تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام شود و پس از آن تصمیم بگیرد که آیا به ایران سفر کند یا نه.

 خبر لغو سفر شینزو آبه به تهران تکذیب شد

در همین حال ایسنا نوشت: سفارت ژاپن در تهران خبر خبرگزاری کیودو درباره لغو سفر شینزو آبه را تکذیب کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر لغو سفر شهریورماه نخست‌وزیر ژاپن به تهران گفت: سفر آقای آبه به ایران هم‌چنان در دستور کار قرار دارد و با در نظر گرفتن روند رو به رشد همکاری‌های دوجانبه، در فرصت مناسب انجام خواهد گرفت.
برچسب ها: صراط ژاپن تهران
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز