۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

ناطق نوری: گاهی سکوت ارزش طلا دارد

وی افزود: زبان حیوان درنده ای است که اگر رها شود منجر به بلعیده شدن و خوردن نیز میشود و گاهی سکوت ارزش طلا را دارد.
کد خبر : ۳۱۲۷۸۴
صراط: رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری با تأکید بر هوشیاری ملت در برابر توطئه‌های استکباری، گفت: لبنان و سوریه خاکریز دوم و سوم ایران است.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری امروز در همایش نمازجمعه قرارگاه بصیرت و اخلاق که در دانشکده علوم و فنون دریایی جوادالائمه(ع) چالوس برگزار شد با اشاره به وحدت و آرامش استان اظهار داشت: نقش محوری این آرامش را استاندار برعهده دارد.

وی با اشاره به آیه جمعه از سوره جمعه به شان نزول آن پرداخت و تصریح کرد: دلیل نامگذاری روز جمعه برای این است که در چنین روزی همه جهان آفرینش تشکیل شد و به جمع‌بندی رسید و در حقیقت خلقت جهان به کمال رسید.

ناطق نوری، وقار و سنگینی و متانت را از ویژگی‌های یک نمازگزار برشمرد و افزود: کوشش کنید که نیت شما درست بوده و با خشوع و خضوع برای حضور در نماز جمعه حضور پیدا کنید.

عضو شورای تشخیص مصلحت نظام به رسالت امام جمعه اشاره کرد و افزود: با دقت در شان نزول آیه در سوره جمعه در این آیات دستوراتی برای هم نمازگزار و هم امام جمعه داده و تاکید شد بروید به پایگاهی که نام و یاد خدا مطرح است.

وی حرف خدایی زدن و برای خدا نگاه کردن و مرضی رضای خدا بودن را عامل دوری از تنش دانست و تصریح کرد:  اگر عبادات و اعمال از دل بلند شود تاثیرگذاریش بیشتر است و خداوند غضب میکند که افراد حرفهایی را بزنند که خودشان عمل نمی‌کنند.

ناطق نوری با تاکید بر فرمایشات رهبری درباره نماز جمعه مبنی بر اینکه قرارگاه تقوی و بصیرت است، بیان کرد: براساس روایات و احادیث انسان متقی مانند کسی است که لباس بلند داشته و از راه باریکی بخواهد عبور کند که طرفی دره و طرف دیگر خار و تیغ دارد و انسان متقی به این شیوه است.

وی با تاکید بر اینکه زبان انسان مسئولیت دارد افزود: زبان حیوان درنده ای است که اگر رها شود منجر به بلعیده شدن و خوردن نیز میشود و گاهی سکوت ارزش طلا را دارد.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه نماز جمعه برای ایجاد وحدت است، یادآور شد: براساس آیات و روایات خواندن نماز در مساجد برای شکل‌گیری روابط اجتماعی و نزدیک شدن دلها است.

وی طرح مسائل کلان و اجتماعی کشور و حکومت را از ویژگی‌های نماز جمعه برشمرد و گفت: خطیب جمعه باید در این نماز وحدت ایجاد کند و ما در این حکومت که اقشار مختلف وجود دارند همگی باید زیر چتر ولایت قرار بگیرند.

ناطق نوری با بیان اینکه ایجاد جاذبه در نمازجمعه سبب کشش افراد می‌شود تصریح کرد: نمازجمعه برای اصلاح جامعه و پرهیزگاری و توجه به خدا و دوری از معصیت در جامعه است بنابراین خطیب جمعه مسئول بوده و باید در راستای این تعهدات عمل کند.

وی دفاع از سوریه را دفاع از خود و منافع ملی ایران دانست و گفت: صهیونیست با حمایت آمریکا و غیرآمریکائی‌ها و جناح مسیحیت صهیونیست که تلفیقی از مسیحیت و یهود است  سعی دارد تا آن را نژاد برتر جلوه دهند تا کل جهان را بگیرند و زمینه را برای آمدن مسیح آماده کنند که این همان گروه‌های افراطی هستند.

ناطق نوری با بیان اینکه اگر ما سکوت میکردیم و سوریه در تصرف قرار می‌گرفت، به دنبال آن مسیر برای آمدن پشت مرز ایران فراهم میشد، گفت: ما معتقدیم که خط مقدم ما سرزمین فلسطین است.

وی لبنان و سوریه را خاکریز دوم و سوم ایران دانست و گفت هوشمندی و درایت رهبری سبب شد تا ما مردانه بایستیم و این ملت بیدار و هوشیار است.

ناطق نوری با تاکید بر پرهیز از ایجاد اختلاف و یاس در جوانان خاطرنشان کرد: این انقلاب و کشور و ملت با وحدت و همدلی و همزبانی حفظ می‌شود.

در پایان این مراسم از خانواده‌های 4 تن از شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت چالوس تقدیر و از تمبر همایش 5 مرداد نیز رونمایی شد.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز