۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳

کمک آل‌سعود به مصر از جیب پابرهنگان!

"سحر نصر" وزیر همکاری های بین المللی مصر گفت که کشورش در روزهای آینده یک میلیارد دلار کمک از ریاض دریافت می کند.
کد خبر : ۳۱۲۸۵۵
صراط: "سحر نصر" وزیر همکاری های بین المللی مصر گفت که کشورش در روزهای آینده یک میلیارد دلار کمک از ریاض دریافت می کند.

به گزارش العالم، فعالان عربستانی با انتقاد از اینگونه سخاوتمندی های آل سعود، یادآور شدند که این کمک در حالی پرداخت می شود که جوانان عربستانی با مشکلاتی مانند فقر، بیکاری و نبود مسکن مواجهند.

"منیره الجش" در شبکه های اجتماعی اینگونه نوشت: "خدایا، بالاخره کی مقامات سعودی از مردم حمایت می کنند، کی به دختران عربستانی برای تحصیل در دانشگاه بر دختران غیر عربستانی اولویت قائل می شوند؟".

"سرمدی" از "مدینه منوره" نوشت: ما مصر را دوست داریم اما خودی ها واجب ترند، وضع آموزش و پرورش و بیکاری افتضاح است، اول حق مردم خودتان را بدهید آن وقت از خارجی ها حمایت کنید، ما با فقر، بیکاری، بحران مسکن و بحران مالی مواجهیم، نزدیکان واجب ترند، چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است".  

"نافع السلیمی" از "جده" نوشت: یک میلیارد دلار برای اعطای وام به مردم کم درآمد عربستان برای بهبود وضعیت آنان کافی است.

" ترکی الشلهوب " نویسنده عربستانی نوشت: مسوولان سعودی یک میلیارد دلار به مصر کمک می کنند و با برداشتن آن از جیب شهروندان عربستانی آن را مسترد می نمایند، فقرای ما اولی تر هستند، کسر بودجه داریم، تاسیسات زیربنایی ما فرسوده شده، ما برای استفاده از پول های خودمان مستحق ترهستیم، غارت و چپاول دیگر کافی است، برای آگاهی شما بگویم که 327 میلیارد دلار کسر بودجه داریم، یک چهارم مردم ما فقیرند و عمدتا از خود خانه ندارند.  

یک منتقد سیاسی نوشت: فقر عیب نیست اما مایه ننگ حکومتی است که در دریایی از نفت غوطه ور است اما مردمش زیر خط فقرهستند.

"عماد الحواس" نوشت: در چارچوب همسویی با حمایت یک میلیارد دلاری عربستان از مصر یک خانه را بر سر زنی خراب کرده و او را همراه با خانواده اش آواره کردند.

برچسب ها: مصر آل سعود کمک صراط