۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

داعش شهر منبج را به میدان مین تبدیل کرد

منابع محلی در شهر منبج سوریه از اقدام خطرناک داعش در این شهر خبر دادند.
کد خبر : ۳۱۲۹۰۰
صراط: منابع محلی در شهر منبج سوریه از اقدام خطرناک داعش در این شهر خبر دادند. به گفته این منابع، گروه تروریستی تکفیری داعش اماکن عمومی این شهر را به میدان مین تبدیل کرده تا پس از عقب نشینی از این شهر، تلفات سنگینی بر رزمندگان سوری وارد سازد.

به گزارش ابنا، منابع محلی در شهر منبج سوریه اعلام کردند: داعش این شهر را به میدان مین تبدیل کرده است.

به گفته این منابع، گروه تروریستی تکفیری داعش در اماکن عمومی این شهر، همانند مدارس، فروشگاه ها و حتی منازل منبج، مین کار گذاشته است تا پس از عقب نشینی از این شهر و ورود رزمندگان سوری به آن، با منفجر شدن این مین ها، تلفات سنگینی بر رزمندگان سوری وارد سازد.

یکی از ساکنان این شهر در این باره اظهار داشت: عناصر داعش ساکنان مناطق مرکزی شهر منبج را به منطقه حاشیه ای الخجلی منتقل کردند و در منازل و فروشگاه ها مین ها و بمب های دست ساز جاگذاری نمودند.

وی که خواست نامش فاش نشود در ادامه افزود: ما ساکنان شهر منبج، اکنون در منطقه حاشیه ای الخجلی در محاصره داعش هستیم و تک تیراندازان این گروه تروریستی با موضع گیری در حوالی این منطقه، کسانی را که سعی در فرار از منطقه الخجلی  داشته باشند، مورد هدف قرار می دهند.

گفتنی است نیروهای پیشمرگه کُرد در اطراف شهر منبج مستقر شده اند و بنا به اظهارات مقامات کُرد، اخیرا نیروهای تازه نفس از جای جای مناطق کُردنشین سوریه جایگزین نیروهای پیشین شده  و برای آزادی این شهر از اشغال تروریست های تکفیری به طور کامل مهیا می باشند.

گروه تروریستی تکفیری داعش به هنگام شکست در شهرهای مختلف و پیش از ترک آن شهرها، اقدام به بمب گذاری و ایجاد تله های انفجاری در مناطق کلیدی و حساس آن شهر می نمایند تا با ورود رزمندگان به این شهرها، خسارات سنگینی بر آنان وارد شود.

به همین جهت نیروهای سوری و عراقی، پس از آزادسازی شهرهای مختلف از اشغال داعش، در اولین اقدام، یگان های تخریب را در این شهرهای مستقر کرده تا به خنثی سازی مین ها و تله های انفجاری به جا مانده از داعش بپردازند.