۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

حمله دوباره آخوندی به مسکن مهر

به فاصله حدود دو هفته پس از تفقد مسکن مهر توسط وزیر راه با این عنوان که "همه را گرفتار کرده است"، آخوندی در جدیدترین اظهارات گفت: ساخت یکسری واحد متراکم در بیابان دردی از مردم دوا نمی‌کند.
کد خبر : ۳۱۳۰۰۰
حمله دوباره آخوندی به مسکن مهر
صراط: به فاصله حدود دو هفته پس از تفقد مسکن مهر توسط وزیر راه با این عنوان که "همه را گرفتار کرده است"، آخوندی در جدیدترین اظهارات گفت: ساخت یکسری واحد متراکم در بیابان دردی از مردم دوا نمی‌کند.

به گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی اواسط ماه قبل بود که مسکن مهر را مورد انتقاد قرار داد و با بیان این‌که این طرح همه را گرفتار کرده گفته بود: « اینکه بنده همواره به مسکن مهر نقد دارم و از آن گله می‌کنم به این دلیل است که در انجام و اجرای چنین کارهایی که میلیون‌ها نفر به آن وابسته هستند در وهله نخست باید قبل از اجرا در هنگام مطالعات به فکر تامین زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی می‌بودند. اینجاست که جای نقد جدی دارد و در حال حاضر همه را گرفتار خود کرده است.»

وی پیش از این اظهارات نیز در جمع نمایندگان مجلس با اشاره به این‌که مسکن مهر فاجعه است،‌ گفته بود:‌ «طرح فاجعه‌آمیز مسکن مهر با وجود اینکه صدهزار میلیارد تومان هزینه به همراه داشت، اما در گزارش وزیر کشور اعلام شد حدود 19 میلیون بد مسکن در کشور وجود دارد و 9 میلیون نفر حاشیه‌نشین؛ البته وزارت راه و شهرسازی به تکمیل مسکن‌های مهر متعهد است و حدود 2 میلیون و 215 هزار پروژه را مورد رسیدگی قرار داده است. نکته دیگر اینکه 117 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی هستند که جای تأمل دارد.»

این در حالی است که آخوندی باز هم به سبک و سیاق همیشگی مسکن مهر را مورد انتقاد قرار داد و با بیان این‌که برعکس روال گذشته که همه چیز با عدد و رقم مطرح می‌شد ما به دنبال این هستیم که کیفیت زندگی در شهرها چگونه است، تصریح کرد: به همین خاطر اگر ما در کوه و بیابان یکسری واحدهای متراکم با قیمت نازل و بدون خدمات ایجاد کنیم نمی‌تواند درد قابل توجهی از مردم دوا کند. مطمئن باشید اگر کیفیت زندگی در شهرها بهبود یابد و مردم بتوانند درآمد لازم را کسب کنند بهتر از دولت می‌توانند برای خود مسکن تهیه کنند تا اینکه من به عنوان وزیر در زندگی مردم دخالت کنم و وارد ساخت و ساز مستقیم شوم.

وی همچنین در خصوص تسهیلات خرید مسکن گفت: حداقل میزان تسهیلات پرداختی در بانک مسکن 60 درصد رشد داشته است. نکته قابل توجه این است که برای خرید مسکن بدون پس‌انداز امکان تحرک اقتصادی و برخورداری از تسهیلات وجود ندارد.

تا اینجای کار دولت و وزارت راه و شهرسازی سه سال است که وعده اجرای طرح مسکن  اجتماعی را می‌دهند. طرحی که هنوز روی کاغذ بوده و مقدمات آن فراهم نشده است. این طرح کاغذی پُر است از ابهام که بی شک نحوه تامین مالی یکی از بارزترین آنهاست.

وزارت راه و شهرسازی چندین بار با فشار نمایندگان طرحهایی را در اختیار بهارستانی‌ها قرار داد و هربار نیز برچسب غیرقابل استناد را بر آن می‌زد. مجلس دهم هم که طی حدود سه ماه اخیر واکنش آنچنانی به بی‌برنامه بودن آخوندی و یارانش در حوزه مسکن نداشته‌اند.

وزیری که همچنان بر طرح مسکن مهر می‌تازد و فعلا روی افزایش سرمایه بانک مسکن و وام خرید تمرکز ویژه‌ای کرده است. وزارت راه و شهرسازی به تازگی وارد بازی انتخاباتی ریاست جمهوری شده و بعید به نظر می‌رسد در یکسال باقیمانده از عمر دولت یازدهم، مسئولان مربوطه برنامه‌ای برای عمل به وظیفه تامین سرپناه اقشار کم‌درآمد جامعه ارائه دهند، تمام هوش و حواس آنها به انتخابات سال آینده معطوف شده است.

نظرات بینندگان
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
۱۱
۲
آقای آخوندی شما که نمیدانید درد مسکن چی هست ، همان خانه هارادربیابان به ملت بدهید خود ملت میدانند چطور دوای آن راپیداکنند. نمیخواد دلسوزی کنید فقط برای ملت مشکل ایجاد نکنید اشما خیلی هم ممنونیم مرفه بی درد.