۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
اوباما:

هیلاری داعش را نابود می‌کند/ ما با هم برنامه اتمی ایران را تعطیل کردیم

باراک اوباما در گردهمایی ملی حزب دموکرات به حمایت قاطع از "هیلاری کلینتون" پرداخت.
کد خبر : ۳۱۳۲۱۱
اوباما: با کمک کلینتون برنامه هسته‌ای ایران را تعطیل کردیم
صراط: "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در گردهمایی ملی حزب دموکرات به سخنرانی پرداخت و از مردم این کشور خواست با رای دادن به "هیلاری کلینتون" کاری کنند تا تلاش‌های 8 ساله او با موفقیت به اتمام برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از یو اس ای تودی؛ اوباما در ادامه افزود: اینجا هستم تا به شما بگویم، بله هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است. اموری مانند مسائل اقتصادی، امنیت عمومی و حقوق مدنی مواردی هستند که باید همچنان بر روی آنها کار کرد.

اوباما تاکید ویژه‌ای بر اهمیت رسیدگی صحیح به امنیت ملی آمریکا کرد و مدعی شد: با اطمینان به شما می‌گویم تاکنون هیچ‌کس، نه من و نه بیل (کلینتون) به اندازه او (هیلاری کلینتون) در زمینه حفظ امنیت ملی آمریکا موفق نبوده است. اطمینان دارم هیلاری تا زمانیکه گروه تروریستی داعش را به کلی نابود نکند، دست از تلاش برنمی‌دارد. او کار در این مورد را به پایان خواهد رساند. او این کار را بدون توسل به شکنجه یا جلوگیری از ورود اقلیت‌های مذهبی به کشور انجام می‌دهد. او کاملا برای در اختیار گرفتن دولت بعدی آمریکا مناسب است.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی خود در گردهمایی ملی حزب دموکرات گفت که همراه با کلینتون، دستاوردهای زیادی داشته است و به همراه او توانست برنامه هسته ای ایران را تعطیل کند.

بارک اوباما گفت که با همراهی کلینتون توانسته است بر رکود اقتصادی چندین ساله غلبه کند و به اقتصاد آمریکا رونق بخشد.
او گفت: ما امتیازات نظام بهداشت و درمان را که فقط در اختیار عده ای خاص بود، در اختیار همگان قرار دادیم. تولید انرژی پاک خود را دو برابر کردیم. اکثر سربازان خود را به خانواده هایشان بازگرداندیم. و عدالت را در حق اسامه بن لادن اجرا کردیم. از طریق دیپلماسی، برنامه هسته ای ایران را تعطیل و فصل جدیدی را با مردم کوبا باز کردیم.

وی در ادامه گفت: ترامپ سیاستش بر هراس افکنی مبتنی است. باید انتخابات سال 2016 میلادی نشان از  دمکراسی واقعی ما باشد. هیلاری می داند که چگونه با مسائل نژادپرستانه و افراط گرایی برخورد کند. او قادرترین فرد برای تعامل با مسائل جامعه ما به خصوص با نژادپرستی و مهاجرت است. هیلاری می  داند که جامعه ما می تواند همه را در برگیرد. باید عدالت علیه لابی اسلحه اجرا شود. هیلاری کلینتون را به سمت ریاست جمهوری خواهیم رساند. باید ارزشهای قوی آمریکا را حفظ کنیم و هر کسی که این ارزشها را تهدید کند شکست خواهد خورد. از شما می خواهم از هیلاری کلینتون حمایت کنیم همچنانکه از من از او حمایت می کنم.

وی همچنین گفت: دونالد ترامپ (نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) «مرد عمل» نیست.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا همچنین در سخنرانی خود در گردهمایی حزب دموکرات برای معرفی رسمی نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا، جمهوری خواهان را به دامن زدن به عصبانیت و نفرت متهم کرد.