۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

هویت دومین عامل حمله به کلیسای فرانسه مشخص شد

پلیس فرانسه از هویت دومین عامل حمله به کلیسایی در شمال غرب فرانسه پرده برداشت.
کد خبر : ۳۱۳۲۱۹
صراط: پلیس فرانسه از هویت دومین عامل حمله به کلیسایی در شمال غرب فرانسه پرده برداشت.

گروه داعش ساعتی بعد، ویدئوی وی به همراه دیگر گروگانگیر حادثه را منتشر کرد که نشان می دهد آنها به «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش اعلام وفاداری می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «اسکای نیوز»؛ دومین عامل حادثه تروریستی روز سه شنبه در کلیسایی در منطقه نرماندی فرانسه، جوانی 20 ساله موسوم به «عبدالملک پوتیژو» معرفی شده است. پیش از این «عادل کرمیش» نخستین عامل این حادثه معرفی شده بود.

ساعتی پس از اعلام این خبر، پایگاه خبری «اعماق» وابسته به گروهک داعش ویدئویی را منتشر کرد که نشان می دهد این افراد با در دست داشتن پرچم داعش، به این گروهک تروریستی و سرکرده آن اعلام وفاداری می کنند.

به نظر می رسد این ویدئو همان ویدئویی است که پلیس فرانسه در وهله اول با یافتن آن روی تلفن همراه عاملان این حادثه، به نقش پشت پرده داعش مظنون شده بود.

گروه تروریستی داعش همان روز مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفته و این افراد را «سربازان» خود معرفی کرده بود که در پاسخ به ندای داعش برای حمله به اعضای ائتلاف آمریکایی، دست به چنین جنایتی زده بودند.

عاملان این حادثه که تنها دو نفر بودند، روز سه شنبه با حمله به یک کلیسای کاتولیک در شهرستان سن ماریتیم در منطقه نرماندی فرانسه، چند نفر را گروگان گرفتند و با بریدن گردن یک کشیش، او را به قتل رساندند. هر دو آن ها به ضرب گلوله پلیس به هلاکت رسیدند.

این حمله تروریستی در شرایطی رخ می دهد که ماه گذشته نیز حمله یک راننده کامیون به مردم شهر «نیس» در جنوب شرق فرانسه بیش از 80 کشته و ده ها زخمی بر جای گذاشته و داعش بار دیگر مسئولیت آن را بر عهده گرفته بود.

افزایش حمله های تروریستی در فرانسه، انتقاد های بسیاری را متوجه دولت این کشور کرده و گاه دستمایه رقابت های سیاسی قرار گرفته است.
برچسب ها: کلیسا فرانسه صراط