۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد:

وزیر ارشاد از مردم بهمئی عذرخواهی کند

کد خبر : ۳۱۳۲۴۹
صراط: رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد درخصوص اظهارات اخیر وزیر ارشاد نسبت به منطقه بهمئی و انتقادات امام جمعه این شهر از وضعیت فرهنگی گفت: انتظار نقد عالمانه از وزیر ارشاد داشتیم.

به گزارش فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام صفدر پناهی صبح امروز در نامه‌ای خطاب به مردم شهرستان بهمئی با اشاره به اظهارت چند روز پیش وزیر ارشاد درخصوص صحبت‌های امام جمعه بهمئی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: ائمه جمعه باید در همه حوزه‌ها و از همه مهم‌تر در حوزه فرهنگی اظهارنظر کنند.

در این نامه تصریح شده است: درخصوص موضع‌گیری اخیر یکی از وزرای دولت که باعث جریحه‌دار شدن احساسات شما شده است و در آن نسبت به شهرستان قهرمان‌پرور بهمئی و امام جمعه محترم آن دیار بی‌احترامی شده، لازم است به دو نکته اشاره شود.

در این نامه آمده است: اول این که اگر کسی استان قهرمان‌پرور کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان مقتدر و شهیدپرور بهمئی را نمی‌تواند در نقشه ببیند، همزمان باید دو کار انجام دهد.

پناهی در این نامه آورده است: اول این که به چشم پزشک مراجعه کند و دوم این که بر معلومات جغرافیایی خود بیفزاید در آن صورت رشادت و بزرگ‌مردی مردمان بهمئی در طول تاریخ مخصوصا در دفاع مقدس را به راحتی و بدون ذره‌بین مشاهده خواهد کرد.

در این نامه آمده است: اما جمعه ولو در منطقه جغرافیایی کوچک و دور افتاده امامت می‌کند و می‌بایست مشکلات جهانی کشوری و منطقه‌ای را در خطبه‌ها مطرح کند.

پناهی تأکید کرده است: لذا امام جمعه مطالبی را در نقد وزارت ارشاد بیان کرده است که بجا و مناسب بود و وزیر مربوطه هم باید نقد عالمانه و پاسخ قانع‌کننده داشته باشد نه تحقیرآمیز.

در این نامه همچنین آمده است: اما در هر صورت ضرورت دارد با هوشیاری کامل مراقب افراد سو‌ء استفاه‌گر باشیم و اعتراضات را به صورت قانونی تا زمان عذرخواهی ادامه دهیم تا از این پس افراد و اشخاص به جای پاسخ منطقی به روش‌های نامتعارف روی نیاورند.
برچسب ها: صراط ارشاد