۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

بشار اسد فرمان عفو صادر کرد

فرمان شماره پانزده بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در سال 2016 میلادی که درباره عفو است صادر شد.
کد خبر : ۳۱۳۲۶۲
صراط: شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اعلام کرد فرمان شماره پانزده بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در سال 2016 میلادی که درباره عفو است صادر شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این فرمان اعلام شده است هر کسی که سلاح به دست دارد و خودش را تسلیم کند و سلاحش را تحویل دهد یا هر کسی که افرادی را ربوده است و آنها را آزاد کند، عفو خواهد شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیشتر در پاسخ به پرسش شبکه تلویزیونی ای. تی. وی یونان درباره امکان صدور عفو عمومی پس از پیروزی در جنگ، گفته بود: مهمترین موضوع آن است که پیروزی متعلق به من نیست بلکه پیروزی ملت سوریه است زیرا جنگ علیه ملت سوریه است اما اگر شما مایل هستید درباره عفو صحبت کنم، عفو در واقع به اجرا گذاشته شده است و عملا وجود دارد زیرا ما از هنگام آغاز اقدامات تروریستی در سوریه به تروریستها، این گزینه را پیشنهاد کردیم. در صورتی که بخواهند به زندگی طبیعی بازگردند و دست از سلاحهایشان بردارند؛ در آن صورت مشمول عفو خواهند شد.

رئیس جمهور سوریه افزود: ما این را از سه سال پیش انجام می دهیم به همین سبب صرف نظر از پیروزی کشور، عفو عملا الان در حال اجراست و این گزینه خوبی برای کمک به مردمی است که به علل مختلف سلاح به دست گرفتند تا به زندگی طبیعی بازگردند و اگر برنامه های ویژه ای دارند، به زندگی سیاسی بازگردند و به نهادهای سیاسی و به صندوقهای رأی و به هر نوع تدابیر سیاسی موجود در هر کشوری بروند.