۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
دکتر آناماريا نيکولينو :

زنگ‌خطر بيماري‌هاي‌قلبي در ايران به صدا درآمده است

زنگ خطر بيماري هاي قلبي در ايران به صدا درآمده است
کد خبر : ۳۱۳۴۰۱
صراط: زنگ خطر بيماري هاي قلبي در ايران به صدا درآمده است

دکتر آناماريا نيکولينو از اعضاي بيمارستان سانتا کرونا ايتاليا در گفتگو با آريا، پزشکان ايران را از برترين هاي دنيا دانست، و افزود: ايران داراي مراکز پزشکي فوق العاده پيشرفته اي است.

وي که از سخنرانان هشتمين کنگره بين‌المللي قلب و عروق رضوي است، اين دوره از کنگره را بسيار جالب خواند، و ابراز اميدواري کرد، بتواند همکاري هاي مشترک بيشتري با پزشکان ايراني داشته باشد.

اين پزشک ايتاليايي در ادامه افزود: اين گونه همايش ها در به اشتراک گذاري دانش پزشکي در سطح بين المللي کمک مي کند.

دکتر آناماريا نيکولينو تحرک کافي و نکشيدن سيگار را از مهمترين عوامل در حفظ سلامت بدن دانست و گفت: بر اساس آخرين گزارش ها کل مصرف سيگار ايران 60 ميليارد نخ است که 30 ميليارد نخ آن در ايران توليد مي‌شود.

وي با بيان اينکه بالغ بر 12 تا 15 ميليون نفر در ايران سيگاري هستند، افزود: زنگ خطر بيماري هاي قلبي در ايران به صدا درآمده است.

بنا براين گزارش سازمان بهداشت جهاني، مصرف سيگار و تنباکو را به عنوان دومين علل مرگ و مير در جهان شناخته است.

دکتر آناماريا نيکولينو تاکيد کرد: سيگار سالانه جان 6 ميليون نفر در جهان را مي‌گيرد، يعني در حال حاضر هر 6 ثانيه يک نفر و روزانه بيش از 15 هزار نفر و سالانه حدود 6 ميليون نفر بر اثر استعمال دخانيات جان خود را از دست مي‌دهند.

عضو بيمارستان سانتا کرونا ايتاليا با بيان اينکه همين روند بيش از 10 ميليون مرگ تا 2020 پيش‌بيني مي‌کند افزود: در سراسر جهان روزانه 80 تا 100 هزار نفر شروع به سيگار کشيدن مي‌کنند، که نيمي از آنها در آسيا زندگي مي‌کنند و اين در حاليست که مطالعات نشان مي دهد بروز سکته قلبي عمدتاً ناشي از مصرف سيگار، فشار خون بالا و عدم تحرک بدني است.