۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

سردار رادان: صفت داعش با خوارج گره خورده

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: صفت داعش با خوارجی‌ها گره خورده است و همانند آنان با نام مقدس الله‌اکبر برادرکشی کرده و سر می‌برند و حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام می‌شمرند.
کد خبر : ۳۱۳۵۳۷
صراط: رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: صفت داعش با خوارجی‌ها گره خورده است و همانند آنان با نام مقدس الله‌اکبر برادرکشی کرده و سر می‌برند و حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام می‌شمرند.

به گزارش فارس از قائم‌شهر، پنج‌شنبه‌شب دیگری از راه رسید و با خود شمیم یار آورد و مجلس آلاله‌های سرخ شهرمان مزین شد به قدوم مهمان و مسافر عزیزی که با قد رعنا از زیر قرآنی که در دستان مهربان مادر بود به اذن امام و مرادش راهی جبهه شد و بعد از سال‌ها برگشت تا شاید پلاک و استخوانش تسلای دل داغ‌دیده پدر و چشمان به انتظار نشسته مادری شود که سال‌هاست همچنان منتظر آمدن جگر‌گوشه خویش هستند.

 

* به فرمان خمینی کبیر عَلَم مبارزه و جهاد را برافراشتند

آری! اینان جوانان شهر و دیاری هستند که روزگاری پیش وقتی دیدند دشمن خناس چشم ناپاکش را به خاک، مام و ناموس وطن دوخته علی‌اکبر‌وار به فرمان خمینی کبیر عَلَم مبارزه و جهاد را برافراشتند تا بیرق‌داران کفر و چشم‌هیزان وطن را دور برانند تا خدای نکرده گزندی به مملکت‌شان نرسد.

همان‌هایی که نه عشق به زن و فرزند مانع از تصمیم‌شان شد و نه عیش و نوش مادی.

در آستانه شهادت بنیان‌گذار مکتب شیعه، دوباره خیابان‌های شهرم بوی کربلا گرفت و چشم‌ها تر شد، یاد سنگرها زنده شد و غریبی حسین(ع) و اسیری بی‌بی زینب(س) در دشت کربلا.

* قائم‌شهر، میزبان شهید گمنام دفاع مقدس

قائم‌شهر، امشب میزبان شهید گمنامی بود که شورحسینی را به ارمغان آورد، عاشقی که سال‌ها انتظار کشید تا خاک وطن مأوای پلاک و استخوانش شود و عشق یعنی این... عشق یعنی استخوان بی‌پلاک، سال‌ها تنهای تنها زیر خاک...

و چه زیبا مادری کردند شیرزنان شهرم در فراق پسری که بعد از سال‌ها دوری به خانه برگشت و با خود ترنم خاک آقایش حسین(ع) را به ارمغان آورد و چه سبک‌بال بر روی دستان مردم شهیدپرور قائم‌شهر به پرواز درآمد.

 

* باید به‌خاطر شرکت در مراسم شهدا از آنها تشکر کنیم

سردار سرتیپ احمدرضا رادان در سیزدهمین یادواره سردار شهید نورعلی یونسی و آلاله‌های سرخ مسجد باب‌الحوائج ترک‌محله قائم‌شهر با بیان اینکه باید به‌خاطر شرکت در مراسم شهدا از آنها تشکر کنیم، اظهار کرد: شهدا سالیان سال بعد از رفتن‌شان به ما اجازه می‌دهند در یادواره‌های‌شان شرکت کنیم و این ما هستیم که به این یادواره‌ها نیاز داریم و در واقع شهدا ما را به یادواره‌ها دعوت می‌کنند.

وی افزود: شهدا به ما لطف دارند و از سر دل‌سوزی برای ما دعوت‌نامه می‌فرستند، همان‌طور که در زمان حیات خود همه را به دفاع از مرز و بوم دعوت می‌کردند.

رادان تصریح کرد: باید اعمال ما به‌گونه‌ای باشد که فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم و آنها شافی ما باشند نه اینکه خدای نکرده از ما و رفتار ما نزد خداوند شکایت کنند.

* شهدای مدافع حرم ادامه‌دهنده راه شهدای 8 سال دفاع مقدس هستند

رئیس مرکز مطالعات راه‌بردی ناجا با بیان اینکه شهدای مدافع حرم ادامه‌دهنده راه شهدای 8 سال دفاع مقدس هستند، تصریح کرد: این عزیزان فضای ایران را همانند سال‌های دفاع مقدس مملو از نور ولایت و شهادت کردند.

وی به تلاش برخی‌ها برای به بیراهه بردن و فراموش کردن یاد شهدا اشاره کرد و گفت: شهدای ما از مولای‌شان حسین(ع) الگو‌برداری کردند و نهضت‌شان برگرفته از راه شهدای عاشوراست و همین امر موجب زنده نگه داشتن یاد و نام شهداست.

 

* وقتی از نور ولایت کمی فاصله گرفتند به بیراهه پا گذاشتند

رادان در ادامه به فتنه 88 اشاره کرد و افزود: در فتنه 88 کسانی زانو زدند و به بیراهه رفتند که مدارج و مدارک علمی داشتند و زمانی که سلام ما را علیک می‌گفتند کلی به خود می‌بالیدیم اما همین افراد که جز خواص هم شدند وقتی از نور ولایت کمی فاصله گرفتند به بیراهه پا گذاشتند و از عوام‌الناس هم عقب‌تر ماندند.

وی بیان کرد: امروز بر همگان ثابت شده است که شهدای جمهوری اسلامی ایران خط مشی شهدای کربلا را پیمودند، زیرا حول محور ولی امر خود بودند و به ندای ایشان لبیک گفتند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با بیان اینکه واقعه عاشورا همچنان تکرار می‌شود و باید مراقب باشیم مثل کسانی که در بریدن سر حسین(ع) نقش داشتند نباشیم، تصریح کرد: کسانی به بیراهه می‌روند و از محور ولایت دور می‌شوند که اسیر نفس، مال، شکم و ملک و جاه و مقام دنیایی شده‌اند.

* دل‌باختگی شهدا به امام زمان خود آنها در مسیر شهادت سوق داد

رادان خاطرنشان کرد: دل‌باختگی شهدا به امام زمان خود آنها در مسیر شهادت سوق داد و این افتخار نصیب‌شان شد تا هم‌سفره با شهدای کربلا شوند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای جنگ نرم است، اظهار کرد: جنگ سخت آسان است و جنگ نرم وقتی با جنگ سخت همراه می‌شود سخت‌ترین جنگ‌هاست، زیرا به روح و اعتقادات انسان حمله می‌شود.

 

* داعش با نام مقدس الله‌اکبر برادرکشی کرده و سر می‌برد

رادان در ادامه به جنایات داعش اشاره کرد و گفت: صفت داعش با خوارجی‌ها گره خورده است و همانند آنان با نام مقدس الله‌اکبر برادرکشی کرده و سر می‌برند و حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام می‌شمرند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا تصریح کرد: برخی‌ها با بی‌انصافی تمام می‌گویند چرا مدافعان حرم فرسنگ‌ها دور از ایران در حال جنگ هستند و باید به آنها بگوییم اگر مدافعان حرم آل‌الله نبودند داعش در تهران با ما می‌جنگید.

وی با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدای مدافع حرم یک به یک صدای شکسته شدن مهره‌های داعش و سردمداران آن شنیده می‌شود، گفت: به همت رزمندگان و تدبیر مقام معظم رهبری شاهد شکسته شدن آخرین استخوان‌های فرسوده دشمن هستیم.

این مراسم معنوی که با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی و خیل پرشور جمعیت برگزار شد با مداحی ذاکر اهل بیت، حاج رضا بذری پایان یافت.