۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
مصلحی:

نظام اشرافی‌گری تمایل به حفظ فقر دارد

وزیر سابق اطلاعات گفت: نظام اشرافی‌گری و سرمایه‌داری برای دوام خود این سیاست را دنبال می‌کند که عده‌ای باید در جامعه فقیر بمانند.
کد خبر : ۳۱۳۵۴۰
صراط: وزیر سابق اطلاعات گفت: نظام اشرافی‌گری و سرمایه‌داری برای دوام خود این سیاست را دنبال می‌کند که عده‌ای باید در جامعه فقیر بمانند.

به گزارش فارس، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات شامگاه پنج‌شنبه در یادواره شهدای شهرستان تیران و کرون که در جوار مزار شهدای گمنام شهر تیران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: گذشت زمان نباید سبب غفلت از یاد شهدا شود زیرا شهدا با رشادت‌های بی نظیر خود برای این انقلاب مسیر انقلاب را برای ما ترسیم کردند.

وی بابیان این که عزت انقلاب اسلامی حاصل خون پاک شهیدان است، افزود: بر طبق آیه شریفه «وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقون»، انسان باید بداند که شهدا زنده هستند و بر عالم، جامعه و حتی خانواده‌هایشان مدیریت می‌کنند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به پیام حضور 20 میلیونی مردم در روز اربعین و تلاش دشمنان برای کم رنگ نشان دادن این جریان یادآور شد: حضور 20 میلیونی سبب شد تا تمامی معادلات دشمنان از بین رود؛ استکبار تلاش بسیاری در کمرنگ جلوه  دادن این حضور میلیونی کرد که خوشبختانه به نتیجه نرسید و امروزه شاهد ایجاد نهضت‌ها و انتشار کتاب‌هایی در مورد قیام امام حسین(ع) در بین جوانان اروپایی هستیم.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به طراحی دشمن برای تضعیف انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: طراحی دشمن برای تضعیف و توقف حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی این است که دشمن می‌خواهد، مسؤولان و مردم در تصمیم هایشان دچار اشتباه محاسباتی شوند.

وی با اشاره به تلاش دشمن استکبار برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی افزود: دشمن طراحی‌ها و هزینه‌های زیادی در قالب سازمان های جاسوسی CIA، موصاد و MI6 انجام داده تا بتواند مسیر انقلاب اسلامی را از بین ببرد و اینکه به ملت ما بفهماند که دنیا کدخدا دارد و آن کدخدا کسی نیست جز آمریکا.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به بعضی از اشتباهات محاسباتی در مساله برجام اظهار کرد: در طی مذاکرات هسته‌ای در مواقعی که تیم مذاکره‌کننده برای انجام مذاکرات حرکت می‌کرد، رییس جمهور آمریکا سریعاً مصاحبه می‌کرد که تمام گزینه‌ها روی میز است، این سخن رییس جمهور آمریکا سبب می‌شد بعضی از مسؤولان دچار اشتباه شوند.

وزیر سابق اطلاعات یادآور شد: مسؤولان و مردم این را هم بدانند که توان  و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران اجازه تعرض به دشمنان را نخواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به تصور نادرست برخی از افراد  که می‌گویند تحریم‌ها ما را زمین‌گیر کرده است، گفت: این تصور که تمام مشکلات اقتصادی در کشور ما مربوط به تحریم‌هاست یک تصور نادرست است، چگونه است که در این شرایط تحریم واردات خودروهای لوکس آمریکایی و اروپایی انجام می‌شود ولی بعضی از کارخانه‌های ما از واردات مواد اولیه مورد نیاز خود از این کشورها در مضیقه هستند و روز به روز شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری افراد هستیم.

مصلحی با اشاره به تمایل یک عده در کشور برای ایجاد فضای اشرافی در جامعه و سرمایه‌گذاری بر اشرافی‌گری افزود: نظام اشرافی‌گری و سرمایه‌داری برای دوام خود این سیاست را دنبال می‌کند که عده‌ای باید در جامعه فقیر بمانند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به دیگر طراحی‌های دشمنان برای ایجاد اشتباه محاسباتی عنوان کرد: یکی از کارهای مهمی که دشمن برای ایجاد اشتباه محاسباتی در مسؤولان می‌کند وعده دادن است که در سه سال گذشته در رابطه با برجام از طرف مقابل فقط شاهد وعده بوده ایم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره از مسؤولان و مردم خواسته اند که اتکا به توان داخلی داشته باشند و به وعده‌های طرف مقابل اعتماد نکنید و راه اقتصاد مقاومتی را در جامعه در پیش بگیرید.

حجت الاسلام مصلحی در رابطه با مساله اقتصاد مقاومتی افزود: متاسفانه این مساله اقتصاد مقاومتی در بین بعضی‌ها به شعار تبدیل شده و باید با برنامه‌ریزی و مدیریت داخلی اقدامات عملی و اساسی در جهت اجرای اقتصاد  مقاومتی در کشور شود.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به انگیزه و هدف دشمن برای ایجاد اشتباهات محاسباتی در بین مسؤولان و مردم اظهار داشت: هدف دشمن این است که می‌خواهد به مردم و مسؤولان بفهماند که حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو این است که مطیع کدخدا یعنی دولت امریکا باشند.

وی در پایان با اشاره به هدف و چهارچوب  بعدی آمریکا گفت: هدف دیگر آمریکا با همراهی هم‌پیمانانش برای ضربه زدن و توقف سیاست داخلی و خارجی نظام اسلامی است، که  دشمن می‌خواهد با از بین بردن محور مقاومت در سوریه و سپس حزب الله لبنان به هدف اصلی خود یعنی از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران برسد که خوشبختانه با تدابیر به موقع  رهبری این سیاست پلید دشمنان رو به نابودی است.
برچسب ها: صراط مصلحی