۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

تولیت آستان قدس رضوی: علاقه‌مند به شفاف‌سازی مالی هستیم

کد خبر : ۳۱۳۵۴۴
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه که علاقه‌مند هستیم حقیقت وضع مالی آستان قدس را شفاف‌سازی کنیم، گفت: به دلیل ذهنیت‌های نادرست در مورد ثروت آستان قدس رضوی توقعات و درخواست‌های زیادی از این نهاد وجود دارد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: اجرای جدی و گسترده سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بهترین شیوه کمک‌رسانی به مستضعفان و محرومان جامعه است. حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در این دیدار که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در منشور هفت‌گانه آستان قدس رضوی به موضوع رفع فقر و محرومیت و رسیدگی به امور زائران و مجاوران گفت: سعی داریم سرمایه گذاری ها را به سمت زائران و رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان جهت دهیم.

وی تصریح کرد: دولت می‌تواند در مواردی همچون تسهیل ایاب و ذهاب زائران به مشهد مقدس، تشرف دانشجویان، ایجاد زائرسراها، ساخت بیمارستان‌ها در اطراف حرم مطهر و سایر خدمات اجتماعی که فواید مستقیم برای زائران و مجاوران دارد، مشارکت کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه از یک‌هزار سال قبل تاکنون بنیان فعالیت های آستان قدس رضوی بر وقف و نذر استوار بوده است، گفت: واقفان عمده آستان قدس رضوی در دهه‌ها و سده‌های قبل، املاک گسترده ای را بر این آستان مقدس وقف کرده‌اند، اما در حال حاضر مالکانی که توانایی وقف های عمده داشته باشند، کم شده اند؛ لذا اگر نگاهی به نمودار موقوفات در قرون اخیر داشته باشیم، خواهیم دید که سیر موقوفات نزولی است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این مطلب که علاقه‌مند هستیم حقیقت وضع مالی آستان قدس رضوی را شفاف‌سازی کنیم، گفت: به دلیل ذهنیت‌های نادرست در مورد ثروت آستان قدس رضوی در میان عوام و حتی خواص، توقعات و درخواست‌های زیادی از این نهاد وجود دارد که خوب است حداقل خواص وضعیت مالی ما را بدانند.

رئیسی ادامه داد: اگر چه آستان قدس رضوی ظرفیتی عظیم از سرمایه‌ها و امکانات را در اختیار دارد که بی‌بدیل به حساب می‌آید، اما واقعیت این است که این مجموعه در حال حاضر از سرمایه استفاده می‌کند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعضی از مناطق استان خراسان جنوبی به دلیل کاهش نزولات آسمانی دارای وضعیت معیشتی سختی هستند، تأکید کرد: آنچه می‌تواند از فقر و محرومیت این مناطق گره‌گشایی کند، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند منشأ ایجاد اشتغال، رونق کسب و کار، امیدآفرینی و رفع مشکلات باشد.

در این دیدار دکتر علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز گفت: سمت و سویی که تولیت آستان قدس رضوی برای شفاف‌سازی و مدیریت انتخاب کرده‌اند، منطقی و موجب اصلاح ذهنیت‌ها است.

وی با اشاره به بدهی دولت به آستان قدس رضوی گفت: سامانه بدهی‌های دولت را راه‌اندازی کرده‌ایم و تلاش داریم با فروش اوراق اسلامی امکان پرداخت سود اوراق را به طلبکاران فراهم کنیم.

برچسب ها: صراط تولیت