۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱

نصرالله: همه علیه عربستان موضع بگیریم

علما و فقهاء و نخبگان در احزاب بدانند که این موضع از جانب هر کسی در هر کشورش عربستان، مصر، اردن، پاکستان باشد باید مردود اعلام شود. باید محکوم شود
کد خبر : ۳۱۳۵۵۸
دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهید «حاج اسماعیل احمد زهری» با بیان اینکه عربستان روابط پنهانی خود با اسرائیل را دارد علنی می‌کند، از همگان خواست در برابر این خطر بزرگ موضعگیری کنند.

به گزارش فارس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهید «حاج اسماعیل احمد زهری» از فرماندهان مقاومت سخنرانی می کرد.

دبیر کل حزب‌الله در ابتدای سخنان خود ابتدا در توصیف ویژگی‌های حاج اسماعیل زهری صحبت کرد و گفت که او در سال 1982 به مقاومت پیوست و از آن زمان در میادین نبرد حاضر بود.

نصرالله رزمندگان مقاومت را جوانانی دانست که از خانه، مدرسه و محل کار عادی خود به مقاومت پیوسته‌اند و حاج «ابو خلیل» را یکی از این جوانان دانست. او افزود که ابوخلیل عاشق امام حسین علیه‌السلام بود و راه ایشان را ادامه داد. او عاشق قرآن بود و به یتیمان توجه میکرد.

به گفته نصرالله، ابوخلیل یکی از فرماندهان اصلی میدانی حزب‌الله در جنگ 33 روزه سال 2006 بود که افتخار کسب پیروزی در این جنگ را داشت تا اینکه بعدا یکی از مسئولان یگان‌های موشکی شد؛ یگانی که آمادگی بالایی نیاز داشت و در بازدارندگی دشمن اسرائیلی و حمایت از لبنان نقشی مهم داشت.

نصرالله یادآور شد که راه ابوخلیل راه مقاومت بود که آن را به ما سپرد. مقاومت جزئی از معادله سه‌گانه ملت، ارتش و مقاومت (در لبنان) است که باید از آن حمایت کنیم. امروز و هر روز که می‌گذرد، بیشتر روشن می‌شود که راه مقاومت درست و بلکه درست‌ترین راه است و گزینه در سطح ملی و منطقه‌ای و اسلامی است.

نصرالله در ادامه وضعیت منطقه را یکی از بدترین دوره‌ها توصیف کرد و گفت: منطقه در یکی از بدترین دوره‌های خود به سر می‌برد.

...

دبیر کل حزب‌الله گفت: این موضوع را مطرح کردم که بگویم همه باید موضعگیری کنند. این مسئله، موضوعی نیست که تعارف‌بردار باشد. در خصوص فلسطین و مقدسات و پذیرش اسرائیل و به‌رسمیت شناختن آن باشد، نباید تعارف کرد. علما و فقهاء و نخبگان در احزاب بدانند که این موضع از جانب هر کسی در هر کشورش عربستان، مصر، اردن، پاکستان باشد باید مردود اعلام شود. باید محکوم شود زیرا ین مسئله به نفع دشمنی است که به ملت فلسطین و مقدسات تعرض و منطقه را تهدید می‌کند.

نصرالله ادامه داد: حتی اگر بدانیم که این حکام (سعودی) به حرف ما گوش نمی‌کنند، باید بیان کنیم که در نامه اعمالمان ثبت شود. آنها گزینه‌هایشان را تغییر نمی‌دهند و ما نیز همینطور. تمسک ما به گزینه مقاومت بیشتر میشود. حقیقت روشن است. در مسئله فلسطین حق وباطل کاملا روشن است . حقیقت مثل خورشید درخشان است. فلسطینی‌ها نیز گزینه‌شان روشن است.

برچسب ها: صراط نصرالله