۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

ترکی: دیگر داربی را قضاوت نمی‌کنم

داور بین المللی فوتبال گفت: دیگر داربی پایتخت را قضاوت نمی‌کنم.
کد خبر : ۳۱۳۶۱۲
صراط: داور بین المللی فوتبال گفت: دیگر داربی پایتخت را قضاوت نمی‌کنم.

به گزارش ایسنا، محسن ترکی توانست عنوان داور برتر را از آن خود کند و سوت طلا را نیز برای نخستین بار کسب کرد. وی با سابقه قضاوت هفت شهرآورد پایتخت، در بین داوران رکورددار است اما در آغاز فصل شانزدهم لیگ برتر فوتبال تصمیم گرفته است که دیگر دیدار سرخابی ها را قضاوت نکند.

ترکی با حضور در برنامه تلویزیونی ورزش خراسان رضوی درباره قضاوت داربی پایتخت در لیگ برتر عنوان کرد: تصمیمی برای این موضوع ندارم و دیگر دیدار استقلال و پرسپولیس را قضاوت نخواهم کرد. اگر مسئول قضاوت های داربی پرسپولیس و استقلال بودم قطعا دو بار بیشتر این دیدار را قضاوت نمی‌کردم، به دلیل اینکه ما در کشور داورهای بسیار بزرگ و خوبی داریم که می‌توانند به خوبی داربی را قضاوت کنند؛ به هر حال باید به جوانان نیز فرصت داد.

وی ادامه داد: نمی خواستم داربی سال گذشته پرسپولیس و استقلال را قضاوت کنم اما با توجه به نظر فدراسیون مبنی بر اینکه حتما من این دیدار را قضاوت کنم، بلافاصله بعد از قضاوت سخت دیدار تیم های ملی عراق و کویت عازم تهران شدم تا داربی را قضاوت کنم.

 ترکی اضافه کرد: یکی دیگر از آرزوهایم این است که داوران جوان بتوانند این دیدارهای حساس و جذاب را قضاوت کنند.

وی در خصوص مربیان و بازیکنان لیگ برتر فوتبال کشور گفت: از نظر من تمامی مربیان و بازیکنان تیم های لیگ برتر فوتبال خوب هستند. نام ها برای ما مهم نیست. خوشبختانه اکثر کاپیتان های تیم که رابط بین داور و نیمکت خود هستند بازیکنان بزرگ و خوبی هستند و به خوبی با داوران همکاری می کنند.

داور بین المللی فوتبال درباره قضاوت های خود در لیگ برتر و رقابت های بین المللی اظهار کرد: با توجه به قضاوت  پانزده ساله در لیگ برتر فوتبال و یک سال هم جام آزادگان، تاکنون حداقل ۱۹۰ قضاوت لیگ برتر فوتبال کشور و ۱۳۰ قضاوت بین المللی را در کارنامه خود ثبت کرده ام.

ترکی درباره تفاوت قضاوت های لیگ برتر ایران با قضاوت های بین المللی فوتبال گفت: متاسفانه به دلیل بعضی شرایط مانند استراحت نامناسب و تاخیر در رسیدن و بی نظمی در لیگ برتر فوتبال ایران داوران نمی توانند به خوبی و با آرامش قضاوت کنند اما در خارج از کشور با توجه به منظم بودن در تمامی برنامه ها به خصوص محل اقامت و استراحت، داوران قضاوت بسیار راحت تر و خوبی دارند.

وی در خصوص دستمزدهای داوری فوتبال لیگ برتر افزود: متاسفانه پنج سالی هست که یک ریال هم به دستمزدهای داوران اضافه نشده است. به نظر من هنوز مشکلات وجود دارد و هنوز دستمزد قضاوت های نیم فصل دوم لیگ برتر فصل گذشته را فدراسیون نداده است.

وی درباره مدتی که در قضاوت های لیگ برتر فوتبال به دلیل حواشی حضور نداشت، گفت: متاسفانه در زمانی که بنا به دلایلی از قضاوت فاصله گرفتم، هیچ کس حمایتم نکرد و کسی پشت من نبود.

ترکی در خصوص سخت ترین قضاوت هایی که انجام داده است، عنوان کرد: تقریبا تمامی قضاوت های بین المللی سخت و دشوار است. اگر بخواهم سخت ترین ها را مثال بزنم مانند دو دوره قضاوت نیمه نهایی قهرمانی آسیا، قضاوت فینال کشورهای اسلامی، دیدار تیم های مراکش و عربستان، دو بار قضاوت فینال قهرمانی جوانان آسیا و مسابقات مقدماتی جام جهانی از این جمله است. همچنین نیمه نهایی جوانان آسیا میان تیم های کره جنوبی و ژاپن که ۱۲۰ دقیقه در زیر باران شدید قضاوت کردم و سایر قضاوت ها که واقعا سخت و دشوار بود.

داور بین المللی فوتبال در خصوص رابطه اش با حسن کامرانی فر بعد از اختلافاتی که پیش آمده بود، عنوان کرد: همیشه سعی کرده ام که اتفاقاتی که در بحث قضاوت هایم پیش می آید فراموش کنم، به دلیل اینکه خود انسان در این موضوع ضرر می کند. حسن کامرانی فر نیز بعد از جریان یکی از بازی ها مصاحبه ای کرده و نظر خود را در خصوص صحنه ای عنوان کرده بود که بعد از آن موضوع هم پشیمان شد و از من عذر خواهی کرد و در حال حاضر رابطه خوبی با هم داریم.